woensdag 8 februari 2017

Geertrui krijgt kriebels


Geertrui:

U hebt het gelezen, hè, het verhaal van Pippa's avontuur.

Pippa
Ik heb haar gevraagd wat ze allemaal heeft meegemaakt daar buiten de Tok-tuin en ze heeft me alles verteld, de hele geschiedenis.
Eerst dat ze van schrik héél hoog was opgevlogen en dat ze plotseling in een helemaal vreemde wereld was beland, een wereld buiten de Tok-tuin.
Ze was eigenlijk vergeten dat er daar ook nog iets was, achter die poort.
Ja, Ma Tok komt er wel eens doorheen met voorraden voer voor ons, maar dan kijk je toch ook niet verder dan de deur. Dat zei Pippa.
Toen ze daar eenmaal was aangekomen, in die grote wereld, had ze besloten eens wat verder te gaan kijken.
Dus was ze de straat in gelopen. Gelukkig was het niet druk op dat ogenblik, anders had ze nog onder een auto kunnen komen. Ze was nog niet erg ver gevorderd op haar wandeling toen ze iemand hoorde zeggen:
de doos (met Pippa erin) bij het vogelasiel
"Kijk nou eens, een kip!
Zomaar midden in de stad!"
En voor Pippa wist wat er gebeurde werd ze opgepakt en meegenomen.
Dat was eigenlijk niet haar bedoeling geweest, maar ze besloot rustig af te wachten waar ze terecht zou komen.
Dat bleek het politiebureau te zijn. Ook daar werd ze met verwondering ontvangen, de politiemensen vonden haar een leuk kipje, maar ze konden haar daar natuurlijk niet houden. Pippa begon ondertussen dorst te krijgen, maar niemand dacht eraan om haar wat water te geven. Wel was er iemand zo vriendelijk om haar naar het vogelasiel te brengen.
Geertrui
Daar wist men wel raad met haar, ze werd in een doos gezet met een bakje eten en ook, gelukkig, eentje met water. Omdat er nog steeds een soort halve noodtoestand gold in verband met de vogelgriep mochten de mensen van het vogelasiel Pippa niet binnen in een hokje zetten, daarom bleef zij buiten in een grote doos overnachten, want het was intussen al laat geworden.
De volgende ochtend belde Ma Tok op naar het vogelasiel en hoorde tot haar grote blijdschap dat Pippa was gevonden, zodat ze haar kon ophalen.
Dat was het verhaal van Pippa. En nu ben ik heel nieuwsgierig
de tweeling Geertrui en Geertrui, toen ze nog samen waren
geworden naar de wereld buiten de Tok-tuin.
Ik ben van plan om ook een keer over de poort te vliegen, dan kan ik de wijde wereld ook eens bekijken.
Ik ga alvast proberen hoe hoog ik kan komen; dat kan nog best tegenvallen, want ik ben natuurlijk zwaarder dan die kleine Pippa.
Misschien moet ik eerst nog wat oefenen in de tuin voordat ik een poging doe om de poort over te gaan.
Maar als ik er eenmaal overheen ben zal ik me niet zo makkelijk laten vangen als Pippa, ik wil veel verder kijken dan zo'n klein stukje straat.
Wat jammer dat mijn tweelingzus er niet meer is, wat zouden we dan gezellig samen de wereld kunnen verkennen.

4 opmerkingen:

  1. Is Laza op de hoogte van deze idiote plannen van Truitje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hierover hoort u in het volgende verhaaltje, nog even geduld, mevrouw K.

      Verwijderen
  2. Pak maar gauw de schaar, ma Tok. Kortwieken die kip! Veel te gevaarlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. misschien micro chips (micro kips) voor de avontuurlijke dames?

    BeantwoordenVerwijderen