woensdag 22 maart 2017

Nieuwe Geertruien?


Annette:

Ziet u ons op de foto hierboven, Pippa en mij?
En weet u wie wie is?

de twee Geertruien, toen ze nog samen waren
Wij zijn zó op elkaar gaan lijken nu ik ook mijn uiteindelijke kammetje heb gekregen, dat zelfs Ma Tok tegenwoordig moeite heeft om ons uit elkaar te houden. Ze spreekt mij dan ook regelmatig aan als Pippa, hahaha. Ik zeg altijd dat ik Annette ben en dan begint Ma Tok te lachen. Toen Pippa naar de stad was gegaan en ik alleen was achtergebleven wist ze ook eerst niet of ik weg was of Pippa.
Ze zegt dat ze ons naast elkaar moet zien om te weten wie wie is. Daar kunnen Pippa en ik misschien nog een keer een geintje mee uithalen.
We lijken de twee Geertruien wel, toen die nog samen waren. Het probleem is dat Pippa een nogal serieuze hen is, ik denk dat zij niet zo in is voor een grapje. Jammer, het had zo leuk kunnen
Annette en Anne C, broedbroertje en -zusje, met mama Desiree
zijn.
We kunnen natuurlijk wel aan Ma Tok voorstellen om ons allebei dezelfde naam te geven, misschien wordt Pippa daar wat ondeugender van. Dan zouden we nog wel moeten beslissen welke naam we allebei zouden krijgen, Annette of Pippa.
Ik ben voor Annette, anders is de mevrouw, naar wie ik genoemd ben, teleurgesteld dat haar naamgenoot is verdwenen.
Ik vind dat een goede reden, maar ik denk dat Pippa liever heeft dat we dan allebei Pippa genoemd gaan worden, omdat zij al zo lang zo heet, veel langer
Desiree met Annette en Anne C
dan dat ik Annette heet.
En daar zou zij dan weer gelijk in hebben.
Nu ik er nog eens over nadenk kom ik tot de conclusie dat we elk onze eigen naam maar moeten houden.
En een geintje?
Ach, misschien krijg ik Pippa toch wel een keer zover om samen iets uit te halen.
Eigenlijk is de enige, die ons altijd bij de juiste naam aanspreekt, Desiree. Zij is dan ook mijn broedmoeder en moeders schijnen hun kinderen altijd te herkennen, hoe ze ook veranderen als ze ouder worden.
En Anne C, mijn broedbroertje, ziet ook verschil tussen Pip en mij.
Wij hebben een hele tijd bij elkaar in Desiree's dons gezeten, dat schept ook een band, die niet zo snel verbroken wordt.

Pippa



















Pippa en ik zijn dan geen eeneiige tweeling, maar we zouden wel kunnen meedoen met een raadseltje "zoek de verschillen". Daar zou u nog een hele kluif aan hebben.

1 opmerking:

  1. Net als de halsbandparkieten een ringetje! Zonder nummer dan natuurlijk, heh? Want het gaat maar om twee, en niet om duizenden... Dus gewoon leuke, verschillende kleurtjes! ('t Is maar een ideetje hoor....)

    BeantwoordenVerwijderen