maandag 3 april 2017

Broeds of ontsnappingspoging? (2)


Pippa:

Ik ga verder waar ik was gebleven met mijn verhaal, we waren bij het al of niet echt broeds zijn van Wiske.

Pippa en Wiske scharrelen allebei in de tuin i.p.v. te broeden
Door deze hele toestand ben ik zelf eigenlijk teveel afgeleid om broeds te blijven. Ik zit nu ook niet meer op een eitje, als dat net gelegd is. Nee, dat laat ik aan Wiske over. Zij is trouwens ook nog niet echt broeds, ze gaat nu en dan urenlang in de tuin scharrelen. Dat kan natuurlijk niet als je de broedeieren serieus warm moet houden. Dus van kuikens is er voorlopig geen sprake in onze tuin.
Aan Ma Tok zal het niet liggen, zij heeft één van de broedhokjes al
broedhokje
helemaal schoongemaakt en ingespoten. Als er iemand echt wil gaan broeden zal zij het hokje inrichten voor die hen.
Ik weet niet wie dat zal zijn, Wiske of ik, of misschien nog iemand anders.
Wie weet of Desiree toch nog een keer wil broeden. Ze is nog steeds goed gezond en ze heeft het vorig jaar prima gedaan, kijk maar naar Anne C en Annette, dan weet u genoeg.
Ik zag gisteren Anne C een hen treden, dat kan hij dus ook al.
Ik zeg niet welke hen het was, dat is iets tussen haar en Anne C. Ik ben van plan om vandaag met Wiske te gaan kakelen over haar
Pippa heeft Wiske te kakelen gevraagd
al of niet echte broedsheid. Misschien kan ik haar een beetje steunen in haar pogingen om aan haar moeders waakzaamheid te ontsnappen.
Een beetje meegevoel kan een hoop doen in zo'n geval.
Ma Tok heeft ook een nieuw broedhokje gekocht. Niet omdat zij denkt dat er meer dan twee hennen tegelijk zullen gaan broeden, maar omdat één van de twee hokjes uit elkaar dreigt te vallen. Het rennetje is nog wel goed, maar het hokje heeft zijn langste tijd gehad.
Dat nieuwe broedhokje moet nog in elkaar worden gezet door Pa
het bouwpakket voor het nieuwe broedhokje
Tok, het bouwpakket is woensdag aangekomen.
En u raadt nooit wat het eigenlijk is, dat nieuwe ding. Je moet het zien om te kunnen weten waar het voor bestemd is. Wij hebben ons allemaal slap gelachen toen Ma Tok het aan ons vertelde.
Ik zal aan haar vragen of zij er een foto van wil plaatsen als het klaar is, dan mag u raden wat voor een hok het eigenlijk is. Zonder foto raadt u het vast niet, ik zou er in elk geval nooit op gekomen zijn.
Wie bedenkt er nu zoiets?
Nu bent u vast nieuwsgierig geworden.
Dat is mooi, dan houd ik het nog even geheim, dan kunt u lekker in spanning zitten.

3 opmerkingen:

  1. Moeilijk hoor, ma Tok. Misschien een plantenkasje? Zitten ze binnen en toch lekker buiten. In de zon, achter glas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerst maar eens schroeven tellen! Want je weet het naar nooit met die bouwpakketten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Há, een Zweeds Tokea zweettokhokpakket.

      Verwijderen