woensdag 24 mei 2017

Leidse invloeden?


Nadine:

Ik kom net terug van een bezoekje aan Pippa en haar kuikens.
Ik had namelijk gehoord dat twee van haar kleintjes zich een beetje vreemd gedroegen.

Pippa met haar D's
Ze doen echt totaal niet wat Pippa zegt en de taal die ze uitslaan... Je zou er van schrikken als je niet al gewaarschuwd was. Ze zijn bijna niet te verstaan voor een fatsoenlijke hen.
Pippa vertrouwde mij toe dat zij hen nu en dan ook niet verstaat, zo plat Leids kakelen ze.
Pippa is daar helemaal niet blij mee, maar ja, wat kun je doen als kloek als je kuikens niet naar je luisteren?
Ze heeft de twee ondeugden al een keer zonder eten in haar dons gestuurd, maar dat kon de kleintjes niets schelen.
Ze zaten net zolang onder haar te giechelen en te keten totdat de
welke van de 5 zijn de 2 ondeugden?
arme Pippa ze toch wat moest laten snavelen, omdat haar andere drie kuikens begonnen te piepen dat ze zo niet konden slapen.
Het gaat hier om Daantje en Dirkje, zei Pippa, maar dat had ze net zo goed niet kunnen zeggen, want ik ken ze nog steeds niet uit elkaar.
Luistert u maar eens wat ik te horen kreeg toen ik me bij de ren van Pippa aandiende.
Dirkje: "Kèk nôh es wie we daar hebbe Daan, is dat Nadien?" Daantje: "Jûh Dirk, ik weet het niet hoor, sou somaar kunne.
Hé jûh, ben jè Nadien?"
Behoorlijk brutaal, toch, voor van
Pippa schaamt zich voor 2 van haar kuikens
die kleine opdondertjes?
Ik gaf ze geen antwoord, want Pippa kwam er snel aangerend en ze zei snel dat ik maar niet op die twee moest letten.
Ze schaamde zich duidelijk voor haar kuikens, die arme kloek.
Ik zei tegen haar dat ik niet begreep wie er zo'n slechte invloed op ze kon hebben, maar dat ik er zeker van was dat zíj dat níet was.
Pippa had ook geen idee, anders had ze allang maatregelen genomen.


Anne C op speudersvoeten
Ik wilde naar Laza gaan om eens met hem te kakelen, maar toen zag ik Anne C op me afkomen. Hij vroeg of ik iets bijzonders had opgemerkt tijdens mijn bezoek aan Pippa.
Ik deed hem verslag van wat ik gehoord had en hij zei dat hij er mee bezig was om uit te zoeken wie of wat hier achter zat. Ik wenste hem er sterkte mee.
Ik hoop dat hij iets ontdekt, want dit is absoluut niet leuk voor Pippa.
Fijn dat onze hulphaan zich als speurder heeft opgeworpen.

3 opmerkingen:

  1. Wiel van de Pol24 mei 2017 om 18:22

    Vrouwtje Kip Ma Henneke Nadine lijkt wel ietwat op ons Alexandertje Pechtold, oud wethouder Sport in het Leidse zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij vinden onze Nadine véél knapper dan de heer A. Pechtold.

      Verwijderen