maandag 22 mei 2017

Vaderschap en speurderstalent


Anne C:

Ma Tok is steeds aan het kijken of zij al kan zien of de kuikens van Odette haantjes of hennetjes worden. Ze bekijkt hiervoor de kammetjes.

kammetjes vergelijken
Ma Tok denkt dat de beide mooie bruine kuikens haantjes zijn
Als het kammetje van het ene kleintje groter is dan dat van een ander denkt zij dat die met het grotere kammetje wel eens een haantje zou kunnen zijn.
Zij hoopt dat er meer hennetjes zijn dan haantjes, maar zij vreest het ergste.
Gelukkig mogen de kuikentjes nog een hele tijd hier blijven, ook als het haantjes zijn. Zolang ze niet gaan kraaien mogen ze lekker in de Tok-tuin wonen.
is hier sprake van een beginnend kuifje?
En nu nog iets heel belangrijks: Ma Tok dacht bij één van Odette's
kuikens een paar veertjes te zien groeien bij het kammetje.
Dat zou betekenen dat dat een kleintje van mij zou zijn.
Nu ben ik helemaal trots.
Ik ben echt vader geworden!
Kijkt u maar op de foto of u het ook kunt zien, die veertjes. Volgens mij is het echt een beginnend kuifje.


Bij Pippa is één van de kuikens echt behoorlijk ondeugend.
En het ergste is dat zij een ander kleintje heeft aangestoken met haar streken.
Ze piepen ook anders dan de anderen, veel minder netjes.
de 5 D's van Pippa, wie wie is weet Ma Tok nog niet
Het lijkt wel of zij allebei Leids piepen.
Ik begrijp er niets van, waar kunnen ze dat hebben opgepikt? Wij kakelen hier in de tuin allemaal netjes algemeen beschaafd Nederlands.
Ik heb aan Pippa gevraagd of zij het ook gehoord had en ze kakelde dat het haar ook al was opgevallen. Zij begreep het ook helemaal niet. Van de duiven kunnen ze het niet geleerd hebben, want die komen hier niet meer.
het merel-nest in de struik in de Tok-tuin
En van dat keurig nette merel-echtpaar, dat een nest heeft in onze struik, zal het ook niet komen, die zingen prachtig en absoluut niet Leids.

Pippa zegt dat het hier gaat om Dirkje en Daantje, maar dat helpt mij niet erg, omdat ik de kuikens niet uit elkaar kan houden.
Ik ga eens opletten of er iets bijzonders te ontdekken valt bij het hok van Pippa, misschien is er kwade opzet in het spel en dat zou ik erg graag ontdekken. Dan kan ik Laza laten zien dat ik echt een waardevolle hulphaan ben.


Ik heb goed gekeken hoe die politie-agent te werk ging toen hij hier was, daar heb ik best wat van opgestoken wat het onderzoeken van een misdrijf betreft.
Ik kan geen foto's maken, maar ik kan wel andere dingen onderzoeken.
Let maar eens op hoe ik dat ga aanpakken.

2 opmerkingen: