dinsdag 13 juni 2017

Weer een nieuw Tokje erbij!


Wiske:

Ik mag even tussendoor van Ma Tok.
Zomaar op een dinsdag, niet eens een gewone familie Tok-dag.

Wiske's kuiken
Op de foto kijk ik streng, zegt ze.
Dat is ook mijn bedoeling, want ik heb iets te bewaken. Nee, dat zeg ik verkeerd: ik heb IEMAND te bewaken. Ze zat onder mij.
Ma Tok heeft haar onder mij vandaan gehaald om haar aan u te laten zien. Ik was het daar niet zo mee eens, maar ik had weinig keus, zij is veel groter en sterker dan ik. En gelukkig zette ze mijn kuiken na het maken van de foto's gelijk weer terug, zodat ze niet teveel zou afkoelen.
Ma Tok had mij met het binnenste gedeelte van het legnest, waarin ik zat te broeden in het Tok-huis, gisterenavond bovenin het hokje van Babette gezet, omdat zij vermoedde dat het eitje snel zou uitkomen.
En dat bleek dus net op tijd te zijn, want de volgende ochtend was ze al helemaal uit haar ei gekropen.
U kunt haar op de foto bekijken, ze lijkt wel een beetje op mij, ze is
Floortje
voornamelijk zwart.
Of ze ook een kuifje krijgt weet ik nog niet, dat is later pas te zien.
Babette zit nu in het hok van Odette, er is een hele volksverhuizing geweest hier in de Tok-tuin, maar daar moet iemand anders maar over vertellen, ik heb het nu veel te druk met mijn kleintje.
Vindt u haar niet schattig?
Ik vind haar het mooiste kuiken dat ik ooit gezien heb en ze is ook heel erg lief. Ze doet precies wat ik zeg, ik hoop dat dat zo blijft en dat ze niet net zo'n dondersteen wordt als die twee boeven van Pippa.

4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met Floortje, hoop dat het geen Floris wordt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kuiken! Van harte met dit nieuwe toktelgje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kuiken! En een leuke naam. Geen wonder dat Wiske trots is. Gefeliciteerd, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen