vrijdag 25 augustus 2017

De Geertrui-fanclub


Desiree:

Ik ben een beetje teleurgesteld in u.
U begrijpt vast wel waarom.
Niet?

Geertrui
Leest u dan het verhaaltje getiteld "Fanclub en gif" nog maar een keer. Hebt u zich al opgegeven als lid van de Geertrui-fanclub?
Nee zeker?
Er zijn door de mensen nog maar twee aanmeldingen gedaan en dat is bitter weinig.
Ik had beter van u verwacht.
Als u zich nu schaamt, blijf dat dan niet doen, maar geef u meteen op. Het mag ook onder dit verhaaltje (bij "een reactie plaatsen") of anders onder het stukje "Fanclub en gif."
De kippenfamilie doet het heel wat beter dan u. Zoals u zult begrijpen heb ik mij, als mede-kuifhoen, onmiddellijk opgegeven als lid.
De volgende nieuwe leden waren, hoe kan het anders, Daantje en Dirkje.
En vervolgens ging het als een lopend vuurtje hier in de Tok-tuin
een deel van de familie Tok,
iedereen is inmiddels lid van de Geertrui-fanclub
en nu is iedereen lid!
Daar kunt u een voorbeeld aan nemen!
Nee, Geertrui zelf is geen lid, zij vond dat dat niet kon en ik ben het met haar eens. Net zoals voor jezelf klappen, dat is ook zoiets geks, dat doe je gewoon niet.
Ik hoop dat er ook in het verre oosten van ons land mensen en kippen zich gaan opgeven.
En uit de tuin van mevrouw Wies verwacht ik eigenlijk ook wel een positief berichtje.
Zojuist heeft mevrouw Yvonne, de allernieuwste lezer van de
in de tuin van mevrouw Yvonne
Tok-verhaaltjes, zich samen met al haar kippen en haan Teun aangemeld als lid van Geertui's fanclub.
Kijk, daar kunt u een voorbeeld aan nemen! Ook daar vinden ze Geertrui dus mooi en grappig.
Ik kan me ook haast niet voorstellen dat iemand haar niet geweldig vindt.
Wat hebben wij vaak gelachen met haar, als ze weer eens een streek uithaalde.
Eerst met haar ééneiige tweelingzus, die ook Geertrui heette, omdat Ma Tok ze niet uit elkaar kon houden. En toen de tweelingzus was overleden ging de overgebleven Geertrui niet bij
de tweelingzussen Geertrui en Geertrui
de pakken neerzitten, nee, ze ging in haar eentje verder, soms geholpen door één of meer van de andere kippen.
Zo herinner ik me nog de keer dat de beide krullenbollen net deden of ze broeds waren.
Of toen ze alle in het Tok-huis gelegde eitjes hadden verstopt, zodat Ma Tok dacht dat er iets met de kippen aan de hand was. En vooral het gezicht van Ma Tok toen er ineens een hele berg eitjes tevoorschijn kwam!

Onze Geertrui is goud waard en dat mag u best waarderen door u op te geven als lid van haar fanclub!

3 opmerkingen:

  1. Ik meld me aan voor de fanclub en mijn 5 poezen willen dat ook wel. Maar ik ben bang dat de kippen dat laatste niet leuk zullen vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals sorry dat ik zo laat ben (maar huwelijk dochter, huwelijk broer, zieke man). Kunnen andere kippen ook fan worden? Nu onze krulveer Hannes niet meer bij ons woont, willen mij kippen graag fan worden van een krulveer kip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen kan lid worden van de Geertrui-fanclub, er zijn zelfs al poezen lid geworden.

      Verwijderen