maandag 4 september 2017

De fanclub



Geertrui:

Het schijnt heel goed te gaan met mijn fanclub.

Geertrui wordt verlegen van haar succes
Ma Tok zegt dat alle kippen van de familie Tok lid zijn geworden. Dat is al best bijzonder, als je bedenkt hoeveel practical jokes ik met ze heb uitgehaald.
En mevrouw Yvonne heeft zich ook samen met haar kippen en haan opgegeven.
En dan is er nog een mevrouw Marjoke, die lid is geworden tezamen met haar vijf poezen. Moet je toch meemaken!
Poezen, die lid worden van een kippen-fanclub!
Het moet niet gekker worden.
En een mevrouw, die net zo heet als ik, vroeg of zij ook lid mocht worden. Nou, natuurlijk mag dat, graag zelfs. Er is toch geen mooiere naam op de wereld dan
Geertrui en haar tweelingzus
Geertrui?
Mevrouw Katblad en mevrouw Annemieke hadden zich al meteen opgegeven, zodat de fanclub nu al een heleboel leden telt.
Ik moet zeggen dat ik er een beetje verlegen van word.
Als ik kon blozen zou ik het doen. Wat eeuwig jammer dat mijn tweelingzus dit niet meer kan meemaken. Wat zouden we samen een lol gehad hebben.
We zouden er vast een rare streek aan verbonden hebben. Wat zeg ik?
Dat kan ik alleen natuurlijk ook doen. Ik zal eens gaan nadenken. Dus maak uw borst maar vast nat allemaal.
Wat ik ga doen?
Dat weet in nu nog niet en als ik
Geertrui gaat nadenken in de zon
het al geweten zou hebben had ik u dat nog niet aan uw snavel gehangen.
Dan is de lol eraf, vind ik.
Nee, het moet een beetje spannend blijven. U zult het wel merken.
Of u trapt er weer eens genadeloos in, dat vind ik persoonlijk altijd nog het leukste.
Er is een lezeres, die nooit doorheeft dat er een geintje van mij achter iets vreemds zit. Ik zeg niet hoe ze heet, maar zelf zal ze zich wel herkennen in deze omschrijving. Ma Tok moet altijd hard lachen als ze weer een reactie krijgt van die lezeres. En ze vertelt mij dan ook wat er weer geschreven is, zodat ik ook kan meelachen.
Hè, ik ga er eens lekker voor in het zonnetje zitten, dat helpt het creatieve denkproces heb ik wel eens gehoord. Laat de scheppende krachten hun werk maar doen terwijl ik heerlijk zit te suffen. Ogen dicht en gaan.

5 opmerkingen:

  1. Vandaag nog een laatste (min of meer) zomerdag! Geniet ervan, samen met de anderen, voor de dikke regenbuien arriveren, Geertruitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Regen in Newcastle kan uw reizende reporter u melden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mijn bikini alweer naar de rommelzolder gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier in Bangkok regent het pijpenstelen bij een temperatuur van 38ºC kan uw razende reporter u melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hannah from Wellington5 september 2017 om 23:11

    Hallo Geertrui
    Neem je ook leden aan voor je fanclub van andere kant van de wereld? Schrijf mij ook maar in dan! Ben op moment in Perth bij je tante Frances, veel zonneschijn en lekker warm. Groeten aan alle kippen, katten en mensen!

    BeantwoordenVerwijderen