woensdag 11 oktober 2017

Desiree grijpt in (2)



Desiree:

We gaan verder waar we de vorige keer gebleven waren, bij Pippa, Barbara en Babette.

Barbara mist haar vriendinnetje
Barbara en ik hadden onze snavels gestoten bij het zoeken naar Pippa en Babette.
We gingen de trap van het plateau af om beneden verder te kijken.
Daar waren ze ook niet.
We keken elkaar aan en tegelijk besloten we om buiten verder te gaan zoeken.
En ja hoor, daar liepen ze.
Pippa voorop en Babette vlak achter haar.
Ik riep Pippa en zij kwam naar mij toe. Ja, dat is een voordeel als je de oudste bent, de anderen komen naar jou toe als je ze nodig hebt.
Babette kwam ook mee, als een soort schaduw van Pippa.
Toen ik zei dat ik Pippa onder twee snavels wilde spreken
Desiree en Pippa onder 2 snavels
stuurde Pippa haar "kuiken" weg en kwam ze braaf bij me staan. "Pippa," zei ik, "waar ben je in vredesnaam mee bezig?"
Ze keek me schuldbewust aan en sloeg toen haar ogen neer.
Ze wist precies wat ik bedoelde, dat zag ik meteen.
"Ik wilde zó graag een kuiken en Babette vond het wel lollig om daarvoor te spelen," zei ze bedeesd.

Ik kreeg medelijden met de
Pippa gaat weer eens heerlijk in haar eentje in de tuin scharrelen
kleine Chabo en vroeg haar of ze
nu genoeg voor kloek had gespeeld.
"Eigenlijk wel," zei ze met gebogen kopje, "ik heb best wel weer eens zin om fijn mijn eigen gang te gaan in de tuin. Daarom had ik Babette al meegenomen om haar te leren zelfstandig te worden."
Ik slikte mijn harde woorden in en zei tegen haar dat ze maar tegen Babette moest zeggen dat ze nu volwassen genoeg was om alleen te gaan scharrelen in de tuin.

Met een blije snavel rende Pippa naar Babette en even later zag ik ze ieder een kant uitgaan.
Hèhè, dat was goed afgelopen.

1 opmerking: