dinsdag 3 juli 2018

Een fotoreportage


LazaRus:

Ik hoorde van Ma Tok dat er lezers zijn die een beetje ongeduldig worden.
Waarnaar?
Naar hoe het gaat met de kuikens van Pippa en Babette.
Wel, ik kan u verzekeren dat het meer dan prima met ze gaat.

v.l.n.r.: Iyona, Inge en Babette

Ze groeien erg hard, Iyona en Inge groeien Babette al zo'n beetje boven het hoofd.
Dat klopt ook wel, want Babette is een Serama en dat is het kleinste kippenras dat er bestaat. Iyona en Inge, net zoals Hannah en Hilda trouwens, zijn zijdehoenders en die zijn nu eenmaal groter van stuk dan Serama's.

Pippa met Hannah (rechts) en Hilda

Ook dan Chabo's, dus ze worden ook groter dan Pippa.
En, nog belangrijker: ook dan mijn persoontje.
Maar dat geeft niets, het gaat niet om de grootte, maar om het natuurlijke gezag dat een haan uitstraalt. En dat zit bij mij wel goed, zelfs de reuzinnen Yvonne en Yvette aanvaarden mij als hun baas hier in de Tok-tuin.

U wilt natuurlijk zoveel mogelijk foto's zien van de kuikens, daarom zal ik mijn verhaaltje kort houden, zoveel te meer plaatjes kunnen erbij komen te staan.
Ik zou zeggen: Kijk en geniet!

Hannah

Hilda


Iyona
Inge
Mooi zijn ze hè?
Ik moet zeggen dat ik ook van hen geniet, elke keer als ik langs de hokjes kom kijk ik vol bewondering naar de kloeken, die zo ijverig voor hun kuikens zorgen.
Als ze in de tuin mogen rondlopen van Ma Tok ga ik zeker ook mijn steentje bijdragen aan de opvoeding van mijn nieuwste aanwinsten.

Iyona en Inge
Hannah en Hilda
We hebben nog geen kraai-pogingen gehoord.
Zou het echt waar zijn dat de kuikens allemaal hennetjes zijn?
Dat zou geweldig zijn, maar we moeten nog zeker een maand wachten tot we iets meer kunnen zeggen over de kleintjes, of ze gaan kraaien of eieren leggen.

5 opmerkingen:

  1. Leuk die kuikens, Ma Tok. Het zou toch geweldig zijn als het echt allemaal hennetjes zijn. Ik ben heel benieuwd en blijf ze volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fotomodellen, die kuikens! Maar het zijn dan ook zijdehoenders, alleen de naam al, bijna koninklijk. Hopelijk mogen ze alle vier blijven, dat zou een aanwinst zijn voor de Toktuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat n leuke foto's
    Ik geniet ervan. Wat n lekkere bolletjes wol.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beeldschoon vind ik ze:). Heel apart en schattig! Hopelijk kunnen ze allebei blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zijn ze wel echt, die harige exemplaren? Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen