vrijdag 7 april 2017

De Tok-tuin is NETJES geworden


Geertrui:

De hele Tok-tuin is veranderd.
Dat komt door die twee mannen, die hier een tijdje hebben rondgelopen.

er wordt hard gewerkt in de tuin
Nee, ze hebben niet alleen rondgelopen, ze hebben ook hard gewerkt.
Eén van heen heeft eerst allemaal haakjes in de muren gemaakt, rondom de hele tuin.
Dat duurde bijna een hele dag. En een herrie nu en dan, dat houd je niet voor mogelijk.
In de stenen muren boren, dat gaat niet geluidloos, dat weten wij nu ook.
En na een paar dagen hebben ze allemaal netten opgehangen aan die haakjes, zodat nu de hele tuin een soort van gatenplafond heeft gekregen.
De gaten zijn te klein voor ons om doorheen te kunnen vliegen,
de haakjes in de muren van de poort
zodat we niet meer per ongeluk kunnen ontsnappen en op de straat terechtkomen.
Ik ben dus te laat met mijn plannetje om eens te gaan winkelen.
Ik kon ook niet stiekem wegkomen, Laza en Anne C hielden mij voortdurend in de gaten. Ik had het wel door, dat ze telkens om en om vlakbij mij bleven, maar ik kon er natuurlijk niets van zeggen. Laza heeft Anne C vast ingeschakeld om ook een oogje in het zeil te houden. Ach, ik zie het nu maar als een goede leerschool voor die kleine. Hoewel, klein is hij niet meer, hij is net zo groot als Laza.
het overspanningsnet
Maar Laza blijft de baas, dat is duidelijk. En Anne C vindt dat prima, gelukkig, anders zou er nog ruzie ontstaan hier in de tuin.
Maar ik had het over die netten, die nu over de tuin gespannen zijn. Die zijn er niet alleen voor ons, maar ook voor de duiven. Die kunnen nu niet meer zomaar in onze tuin komen.
En die ondeugende poes, die Mickie, kan er ook niet meer in om ons te pesten. Wat zal die op haar neus kijken als ze weer eens langs wil komen, hahaha.
Nu hebben we alleen de muizen nog, die wonen inmiddels in de grote schuur, maar ze komen nog
het net, van boven af gezien (bijna onzichtbaar)
wel 's nachts bij ons eten halen. Ma Tok heeft de muizenval al in de grote schuur gezet, maar er komt geen muisje in.
Nu moet ze iets anders verzinnen om ze weg te krijgen, want het stinkt nu in de grote schuur ook erbarmelijk.
Je ruikt het zelfs in de kamer ernaast en dat is niet de bedoeling. De mensen die daar komen zijn er voor hun gezondheid en niet om misselijk te worden van de stank.
Ma Tok heeft al met een eucalyptus-spray gespoten, dat rook heerlijk, maar die geur gaat binnen de kortste keren weer overvleugeld worden door de muizenlucht. Heeft iemand een idee hoe Ma Tok die muizen weg kan krijgen?

5 opmerkingen:

  1. Dat klopt als een hart.
    Mijn mannelijke soortgenoten gebruiken dat als gebiedsafbakening, die urinestank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja, lastig probleem...sorry, ik zou het niet weten, mevr. Tok.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het net is prachtig.
    Zijn de laatste paar vierkante metertjes nu ook dicht?

    BeantwoordenVerwijderen