vrijdag 6 oktober 2023

Filosofie

 Odette:

U vraagt zich misschien af wat er is geworden van de colleges filosofie.

Yneke bij aankomst in het Loo voor het college
Wel, ik kan u meedelen dat die nog steeds gehouden worden. 
Yneke, Willeke en Angelique komen trouw naar de lessen en ik kan gerust zeggen dat ze alle drie veelbelovende studenten zijn. Ze zijn zeer geïnteresseerd in alles wat ik vertel en ze komen altijd met vragen en opmerkingen. Vaak hebben ze eerst zelf nagedacht voordat ze mij iets voorleggen, dat vind ik een teken van zelfstandigheid. 
Zij komen er wel. 
Wie van de drie mij moet opvolgen
Willeke in het mensenhuis toen ze ziek was

als ik er niet meer ben? Ik zou het eerlijk gekakeld niet weten, ze hebben allemaal potentie. Ik denk dat ze het maar onderling moeten uitmaken als de tijd daar is. Misschien willen ze het wel met hun drieën doen, dat kan ook. 

We hebben op het ogenblik een goed onderwerp om over te filosoferen: het vertrek van ma Tok, dat nu wel heel dichtbij begint te komen. 
Onze tijdelijke verzorger is al met ma Tok samen komen kijken hoe hij onze verblijven schoon moet houden en waar ons eten is en zo.
Angelique in het Loo

Hij zag er aardig uit en ik denk dat hij best slim is, hij begreep ma Tok uitstekend toen ze alles aan het uitleggen was. Gelukkig maar, zo zullen we niets tekort komen, al zullen we ma Tok natuurlijk wel missen. 
Ik heb aan de studenten gevraagd wat ze ervan vonden om hem "oom Tok" te noemen. Angelique vond dat een prima idee, maar de andere twee moesten er eerst nog even over nadenken, kakelden ze. "Hij moet dat zelf ook goedvinden," kakelde Yneke, waarop Angelique antwoordde dat hij daar niets over te zeggen had. Willeke was dat niet
professor Odette

met Angelique eens, je kunt iemand niet zomaar een naam geven zonder aan hem te vragen of hij dat wel goed vind. Waarop Angelique vroeg of iemand aan haar had gevraagd of ze wel Willeke wilde heten. 
Er volgde een geanimeerd gesprek en we besloten dat daar nog hard op gestudeerd zou moeten worden, de volgende les zal in het teken van naamgeving en acceptatie daarvan staan. 
U hoort daar ongetwijfeld meer over als ma Tok weer terug is, want dit was voorlopig het laatste verhaaltje van ons.


Ma Tok: U zult het inderdaad even zonder de verhaaltjes van de familie Tok moeten doen. Ik wens u daarbij veel sterkte.

6 opmerkingen:

  1. Dag ma Tok, een hele fijne reis. Met de Tok tuin komt het wel goed, denk ik zo. En als er een probleem is, moet jullie maar hard roepen. Ik hoor dat vast wel en dan kom ik aangesneld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie gewenst Ma Tok met vele veilige kilometers! Ik zal de verhaaltjes missen de komende tijd, maar misschien zijn er aan de andere kant van de aarde ook wel kippen die hun verhaal kwijt willen. Dat horen we vanzelf bij terugkeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja Ma Tok gaat haar vleugels uitslaan✈️ !
    We zullen haar onder onze vleugels nemen en goed op haar passen ☕️🍪☀️🥂
    Verre groeten vanuit Tasmania

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar gaat ma Tok nu heen dan??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaat een mooie reis worden, geniet ervan, alhoewel de zullen de verhaal tjes misen. Geniet van je reisreisreis

    BeantwoordenVerwijderen