vrijdag 6 januari 2023

Waar is ma Tok?


Yneke:

Ik ben een beetje verdrietig.

in de tuin zonder ma Tok
Ik zal u vertellen hoe dat komt. 
Op de foto boven dit verhaaltje ziet u mij zitten op de schouder van ma Tok. Die foto hebt u al eerder gezien, Pavlova kakelde toen dat ik het zo fijn vond om bij ma Tok te zijn en daarin had zij helemaal gelijk. Maar de laatste dagen heb ik ma Tok niet in de tuin gezien en nu ben ik dus een beetje bedroefd. 
Pa Tok komt ons elke dag verzorgen en dat doet hij goed hoor, daar zal ik niks over zeggen, maar ik heb toch liever ma Tok. Gewoon omdat ik dat gewend ben en ook omdat ik haar erg lief vind. 
Yneke is een beetje bedroefd
Pa Tok is ook lief en hij doet alles hier prima, maar ja, hij is geen ma Tok. 
Begrijpt u het? 
Ik weet niet waar ma Tok is gebleven, ze zal toch nog wel een keer terug komen? Ik wilde het aan pa Tok vragen maar dat durfde ik niet. De anderen weten ook niet waarom ma Tok niet meer in de tuin komt. Ik ben bang dat ze ons niet leuk meer vindt, als dat echt zo is moeten wij misschien wel weer verhuizen allemaal en waar we dan terecht komen weet ook niemand. Ik heb mijn zorgen geuit tegen onze tsaar maar hij weet ook niet wat er aan de vleugel is in het mensenhuis.

Yneke en haar vriendin Yolante
En nu hoop ik dat u misschien wel weet waar ma Tok is en waarom ze niet meer bij ons komt. 
Als dat zo is, wilt u dan zo vriendelijk zijn om een reactie achter te laten onder dit verhaaltje? 
Dan hoor ik het vast wel. 
Het zal toch niet zo zijn dat ma Tok ook verdwenen is net zoals al die andere dingen hier in de tuin?

Dit verhaaltje is maar kort, want ik heb geen inspiratie, dat begrijpt u vast wel. 
Laat u alstublieft wat van u horen?

4 opmerkingen:

  1. Lieve Yneke,
    Ma Tok komt wel terug hoor. Ze had een probleem aan haar poot waar de dokter haar aan geopereerd heeft. Daar moet ze even van herstellen zodat ze jullie straks weer kan komen verzorgen. Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel voor uw geruststelling, mevrouw Els

      Verwijderen
  2. Dat is schrikken, Yneke, dat ma Tok niet komt. Hopelijk ben je gerustgesteld door het bericht hierboven. En ma Tok: beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen