vrijdag 4 oktober 2024

In memoriam: Ariane


Ma Tok:

Ariane kwam bij ons wonen in 2022, samen met Amalia, Alexia, Angelique en Annemarie.

de bofkipjes bij Hoogendoorn
Ze kwamen van Hoogendoorn, waar ze tot de zogenaamde "bofkipjes" behoorden, dat zijn kipjes voor wie de vorige eigenaar niet meer kan zorgen en die zo een tweede kans krijgen bij een nieuwe verzorger. 
Ik nam ze alle vijf mee naar de Tok-tuin. 

Annemarie werd al vrij snel ziek en zij overleefde dat niet. 

Amalia en Alexia werden door poes Luna wreed vermoord, zodat alleen Angelique en Ariane nog overbleven in de tuin. 



Ariane bloeide op na de dood van de bazige Amalia, ze begon zelfs
Ariane doet een kraaipoging

stiekem te kraaien als ze samen met Angelique en Wendy in de tuin waren terwijl de anderen nog in het Tok-huis waren opgesloten. 

Ze werd lid van de filosofenclub, waar haar probleem vakkundig werd opgelost door de nieuwe leider Angelique. 

De laatste dagen ging het niet zo goed met haar, ze ging uit zichzelf weer in het Tok-huis slapen en op een ochtend kwam ze niet naar buiten, ze bleef stil op het plateau zitten. 

Ik nam haar mee naar de ziekenboeg, waar ik de warmhoudplaat aanzette, zodat ze lekker warm kon zitten. 

Ariane in de ziekenboeg

Ze kreeg een bakje met eivoer en schoon water om te drinken, maar ze was al vreselijk mager en wilde niet meer eten. 

Zo zat ze in elk geval beschut en warm en veilig om haar laatste uren door te komen, want ik zag wel dat ze het niet meer ging redden. 

De volgende morgen trof ik haar levenloos aan. 

Ik heb haar begraven in de Tok-tuin, waar ze zoveel heeft meegemaakt.

We weten niet hoe oud ze is geworden omdat ze vóór haar leven in de Tok-tuin al in een andere ren had gewoond en niemand weet hoe lang dat was.

Vaarwel lief kipje, we zullen je nooit vergeten.

1 opmerking:

  1. Jammer hoor, zo'n mooie, lief kipje! Maar ze heeft wel een fijn leven gehad.

    BeantwoordenVerwijderen