vrijdag 11 mei 2018

LazaRus als adoptief-vader


LazaRus:

U bent natuurlijk erg benieuwd hoe het gaat met de kuikens.

Babette met Inge (boven) en Iyona
Wel, ik mag over hen vertellen en ik kan u meteen meedelen dat ze het uitstekend maken.
Ze groeien als kool, alle vier. Pippa en Babette hebben het druk met hen, maar ze vertelden me allebei dat het opvoeden van maar twee kleintjes eigenlijk wel meeviel.
Het is wel vreemd dat ik niet hun vader ben, dat was anders altijd wel zo. Tenminste, behalve toen Anne C ook kuikens had gekregen, maar toen was ik hun opa. Nu heb ik biologisch niets met die kleintjes te maken, maar ze horen wel bij de familie Tok, dus ik voel me toch
Pippa met Hannah (boven) en Hilda
verantwoordelijk voor hen.
En als ze door de hele tuin mogen gaan scharrelen zal ik de beide kloeken helpen bij de opvoeding. Want als je bij deze gerenommeerde familie hoort moet je je wel weten te gedragen. Goed, Daantje en Dirkje zijn nu niet meteen de beste voorbeelden van goed opgevoede hennen, maar de uitzondering bevestigt de regel, zullen we dan maar zeggen.

Ma Tok komt echt elke dag met haar fototoestel de tuin in, daarom zijn er nu ook heel wat plaatjes van de kleintjes te zien.
Aandoenlijk zijn ze, vindt u niet?
Ik ben elke keer weer onder de indruk van het wonder dat zo'n heel kipje uit zo'n klein eitje kan komen.
En dat het dan ook direct al kan lopen en onder de moeder kruipen.
Ik moet dat zelf ook gedaan hebben toen ik net uit mijn eitje was gekropen, maar ik weet niet meer precies hoe dat was.
Ik ben nu al zolang een volwassen haan, waarbij ik zoveel aan mijn kop heb om al die hennen onder de duim te houden, dat ik mijn kuiken-tijd een beetje kwijt ben.
Ik word ook een dagje ouder, al zie ik er nog prima uit, al zeg ik het zelf.

Nu mag u gaan genieten van de foto's van de kuikens, ik begrijp dat u dat veel liever doet dan luisteren naar mijn gekakel, dus ik zal verder mijn snavel dicht houden.
Veel plezier en kijkgenot.
























Ma Tok: U ziet hier boven links: Iyona, boven rechts: Inge, 
                  onder links: Hannah en onder rechts: Hilda.

2 opmerkingen: