woensdag 13 januari 2016

Vreemd gevoel in de nacht (2)


Maria:
Weet u het nog?
lekker warm naast elkaar op de stok
Pippa zit nog op het randje ervóór
Wij zaten met ons allen in ons huis, het was nacht en het stormde en regende buiten.
En ik had het vreemde gevoel dat er iets anders was dan anders, maar ik wist niet wat dat was.
Omdat het tijd was om op de stok tussen de anderen te gaan zitten maakte ik Wiske wakker en vlogen wij stilletjes naar het plateau. We gingen lekker op de stok zitten, we wurmden ons heerlijk tussen de warme lijven van de andere hennen in.
Toen merkte ik pas dat ik het eigenlijk een beetje koud had gekregen daar bovenop die hordeur.


Odette en Laza
Odette was achter ons aan gekomen en zij was naast Laza gaan zitten, daar was nog net een klein plekje vrij. Hoe kleiner het plekje, hoe lekkerder je zit, dan is het heerlijk warm. Bovendien kunnen Odette en Laza het samen altijd goed vinden.
En om op die kou terug te komen: ik heb het nooit koud in de nacht, ook niet als ik op de hordeur zit.
Maar nu vond ik het tussen de anderen in wel héél erg fijn.
Hoe zou dat komen?
Zou ik kinds aan het worden zijn, zodat ik een soort van kloek naast me nodig had?
Dat kan toch niet, ik ben nog helemaal niet zo oud.
Desiree is in elk geval véél ouder dan ik, en zij kan nog prima denken en voor zichzelf zorgen.

oude Desiree
heeft Maria, hier als kloek, nu zelf een kloek nodig?

Wat was het dan?
Ik heb het nooit koud, zou ik ziek zijn?
Nu ik tussen de anderen in zat had ik het weer lekker warm, en eigenlijk voelde ik me prima.
Ik besloot om maar gewoon te gaan slapen, dan zou ik morgen wel met de anderen overleggen, vragen of zij het ook gemerkt hadden, dat vreemde gevoel. Wiske was naast mij ver weg in dromenland.
Pippa, die altijd op het randje vóór de stok zit, was ook tussen de anderen gekropen.
Het was een mooi gezicht, die hele rij kippen op de ene stok. Het paste net.
En zo viel ik ook in slaap, lekker tussen al mijn vriendinnen in.

4 opmerkingen:

  1. Even achter mijn oren krabben want ik snap er niets van...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien de winter blues? Of het vooruitzicht van al die regendagen? Mijn kippen keken beslist chagrijnig toen ze de hele dag binnen moesten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan hier geen chocolala van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Raampjes ingeslagen en kipjes op de tocht?
    CV uitgevallen?
    Waar zijn de geertruitjes?????????

    BeantwoordenVerwijderen