vrijdag 25 maart 2016

C.S.I. in de Tok-tuin


Wiske:

Ik ben heel erg geschrokken door alles wat er is gebeurd hier in die veilige Tok-tuin.

Odette met korstjes op haar kopje
Hoe is het mogelijk dat iemand die lieve, rustige Odette zomaar heeft gepikt?
Ik ben een beetje bang geworden en dus blijf ik veilig in de buurt van mama Maria.
Ik heb niet gezien wie Odette heeft gepikt, anders denk ik dat ik het toch wel tegen Ma Tok zou zeggen, dan kan zij ervoor zorgen dat zoiets niet weer gebeurt.
Want ik ben nu een beetje bang dat ik weleens het volgende slachtoffer zou kunnen zijn. Mama Maria zegt wel dat de kans daarop niet groot is, maar ik weet het nog zo net niet.

bloedspetters op de buitendrinkbak
Het is me wel opgevallen dat Ma Tok gisteren en vandaag telkens in de tuin komt kijken of alles wel goed gaat met ons.
Dat is fijn, dat stelt mij een beetje gerust. Maar zij is er natuurlijk niet de hele dag bij.
Ma Tok had pas de volgende dag gezien waar de aanslag op Odette was gepleegd, de crime scene, zoals dat heet, geloof ik.
Dat was bij de drinkbak, die buiten in de tuin staat.
Ziet u de bloedspetters van de arme Odette?
Wat een akelig gezicht, hè? Gelukkig heeft Ma Tok de bak snel schoongemaakt, zodat nu alles er weer normaal uitziet.
Odette in het oude hok opgesloten voor haar eigen veiligheid
Behalve dan dat Odette nu bij Desiree in het oude hok zit.
Maar dat vindt zij helemaal niet erg. Ik heb het net aan haar gevraagd en ze zei dat zij het wel fijn vond. Ze gaat nu en dan een tijdje in het nachthok zitten om na te denken, het is daar zo lekker rustig en een klein beetje donker, precies de juiste plek om te filosoferen.
Ik zou niet met haar willen ruilen, geef mij de vrijheid in de tuin maar.
Heerlijk de poten strekken als ik daar zin in heb en wat rondscharrelen naar zaadjes en wormen.

Ik hoop wel dat Ma Tok iets kan doen aan het gepik, dat de laatste tijd hier de kop opsteekt, want dat is wel een domper op ons fijne leventje hier.

2 opmerkingen:

  1. Zou een webcam of andere camera een idee zijn voor /s nachts?
    Misschien te leen? Ik vind Odette er zo zielig uitzien met die gewonde kop:(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of Jomanda inhuren? Of Derek Ogilvie?
    Het ziet er inderdaad heel naar uit...

    BeantwoordenVerwijderen