woensdag 16 maart 2016

Nog steeds opgesloten


Desiree:

Zoals u kunt zien zit ik nog steeds achter slot en grendel.

Desiree in haar "gevangenis"
Ma Tok zegt dat het nodig is, dus dan is dat zo. Op haar kan ik blind vertrouwen, zij zal mij echt niet onnodig opsluiten.
Zij ziet ons het liefst allemaal gezellig met elkaar door de Toktuin scharrelen.
Ik zou dat ook wel graag weer willen doen, dat scharrelen, maar ik voel wel dat er op mijn kop iets aan het gebeuren is.
Ma Tok heeft mij eens extra goed bekeken toen zij mij te pakken had en toen zag zij toch nog wat veerluisjes in mijn kuif zitten. Dus ze heeft mijn kuif bespoten met een nieuwe spuitbus, die zij speciaal voor mij heeft laten komen met de post.
de eerste spray
de tweede spray
Ik voel me vereerd dat er zoveel moeite voor mij gedaan wordt.
Het was wel even koud toen ze dat spul op mijn kuif sprayde, maar dat moet ik er voor over hebben om van die plaagbeestjes af te komen. Ik ben nu heel benieuwd of alle luisjes gaan vertrekken. Volgens Ma Tok gaan ze er dood van, van dat spuitspul. Zielig? Nee hoor, hadden ze mij maar niet zo moeten pesten. Nu moet ik voor hun plezier een hele tijd apart zitten.
Over een paar dagen word ik weer ingespoten met nog een andere spuitbus, en dan moet echt alles weg zijn.
Ma Tok hoopt dat er dan ook weer nieuwe veren op mijn "tonsuurtje" gaan groeien, zodat mijn kuif er weer uit zal zien als die van een jonge hen.
Dat is natuurlijk fijn, maar het beste is dat er dan ook niet meer zo snel in mijn kop gepikt zal worden door de grote kippen, die precies op mijn kop kijken als ik naast hen op de stok zit 's nachts.
Die nieuwe veren moeten mij beschermen tegen hun gepik.

Keetje, die Desiree gezelschap houdt
U weet vast nog wel dat Ma Tok Keetje bij mij had gezet, voor de gezelligheid.
Keetje heeft lekker warm naast mij gezeten in het nachthok.
De volgende dag is zij de hele dag met mij samen in het oude hok gebleven. Gezellig hoor.
En Ma Tok gaf ons ook extra lekkers.
Zo kregen wij heerlijke meelwormpjes, omdat die goed zijn voor de verengroei.
Ook had zij een hele schep ei-krachtvoer in mijn etensbak gedaan, dat is ook goed voor de veren, die bijna helemaal uit eiwit bestaan.
Er wordt goed voor mij gezorgd, het is hier echt geen gevangenis.
Ik heb gehoord dat een poes in het Leidsch Katblad (zie link rechts naast deze verhalen) haar opsluiting zwaar overdreef door die te vergelijken met Guantanamo Bay.
Dat zal ik nooit doen, ik weet dat alles hier voor mijn bestwil wordt gedaan.

2 opmerkingen:

  1. Brengen de bezoekende duiven die beestjes nu steeds mee? Of zitten ze in de lucht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zie je vaak dat er enge beestjes in de lucht komen aanwaaien zeg maar, Mevrouw Katblad.

    BeantwoordenVerwijderen