woensdag 30 maart 2016

LazaRus treedt op


LazaRus:
U begrijpt dat ik perplex was.
"Geen misdrijf" noemt Odette dat.

Yvonne en Yvette
Nou, ik vind het wel een heel ernstige fout van die grote meiden.
Goed, het was onschuldig begonnen, maar het was toch behoorlijk ontaard in iets wat niet echt onschuldig genoemd kon worden.
Ik bedankte Odette voor haar openhartigheid en ik ging naar ons huis. Daar ging ik een tijdje op de achterste stok zitten, daar was het heerlijk rustig.
Dat had ik nodig, want ik moest nadenken.
Hoe zou ik dit gedrag in de toekomst kunnen voorkomen?
Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om van iets bloedends af te blijven, dat smaakt zó vreselijk lekker!
het plateau met de 2 stokken achter elkaar
Ik ging diep, diep nadenken, zó diep, dat ik bijna in slaap viel.
En toen wist ik het ineens.
Hebt u dat ook wel eens, vlak voordat u in slaap valt weet u opeens de oplossing voor een moeilijk probleem.
Bij mij ging dat ook zo.
Ik zat met een schok rechtop.
Dat was het! Eureka!
Ik moest gewoon alle gepik onderling verbieden.
Dus er zou ook niet meer naar luizen mogen worden gezocht tussen elkaars veren. Dan kon er ook nooit meer bloed ontstaan en zo zou de verleiding weg zijn. Wat een ongelooflijk slimme gedachte!
LazaRus kondigt een nieuwe wet af
Nu hoefde ik alleen nog maar te bedenken hoe en wanneer ik mijn hennen ervan moest doordringen dat dit een wet van Meden en Perzen zou zijn in de Tok-tuin.
En dat zou niet gemakkelijk worden.
Ik zou het natuurlijk gewoon kunnen afkondigen, maar als ik die regel eenmaal heb gesteld moet ik hem ook handhaven.
En daar zit hem de kneep.
Ik heb maar één paar ogen en om daarmee alle dertien hennen in de gaten te houden, dat zal niet meevallen.
Ik moet nog eens goed bedenken hoe ik dat moet gaan doen, pas daarna kan ik de nieuwe regel bekendmaken aan mijn harem, anders houdt niemand zich eraan. Maar aan de andere kant kan ik niet te lang wachten, als Odette weer helemaal beter is maakt het niet meer zo'n diepe indruk.
Ik geloof dat ik nog maar even hier op de achterste stok blijf zitten, misschien valt me dan weer een geniale gedachte in.

6 opmerkingen:

  1. Wij lezers mogen zeker niet meedenken, he? Jammer...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag u meedenken, mevrouw Katblad. Ik weet alleen niet of LazaRus uw idee zal overnemen..

      Verwijderen
  2. Het valt me wel op dat sommige van mijn relevante meedenk bijdragen niet worden geplaatst. Is hier sprake van een soort Tok Tok Poetin censuur, zeg maar ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, meneer Iwan, er is sprake van enige censuur, al is meneer Putin daar niet bij betrokken.

      Verwijderen
    2. Poetin is toch ook een Tokkie Tokkie Rus ?

      Verwijderen
    3. Putin is wel een Rus, maar hij heeft niets met de familie Tok te maken, gelukkig.

      Verwijderen