vrijdag 11 maart 2016

Gezelschap


Keetje:

Zo, ik ga weer verder met mijn verhaal over Desiree.

Keetje gaat op bezoek bij Desiree
Misschien hebt u zich afgevraagd waarom juist ík deze geschiedenis aan het vertellen ben. Dat zult u straks begrijpen als u verder gelezen hebt. Desiree zat dus moederziel alleen in het oude hok.
Eerst had ze het te druk met snoepen om zich eenzaam te voelen, maar later stond ze toch telkens van achter het gaas naar ons te kijken. Ze zou het liefste met ons samen in de tuin aan het scharrelen zijn, maar Ma Tok had besloten dat zij eerst genezen moest voordat dat weer ging gebeuren.
Ik ging, om haar te troosten en een beetje bij te staan, bij haar
Desiree in haar quarantaine-hok
op bezoek. Zo stonden we elk aan een kant van het gaas met elkaar te kakelen.
Het was best gezellig.
Ma Tok, die even bij de zieke kwam kijken, prees mij, ze zei dat het goed van mij was om Desiree niet aan haar lot over te laten.
Toen het donker begon te worden riep Laza dat wij naar binnen moesten omdat het stoktijd was.
Ik ging nog even bij Desiree kijken, maar zij was al naar boven gegaan, naar het nachthok, waar wij vroeger met ons allen hadden geslapen.
Nu zat zij daar helemaal alleen.
Desiree (links) en Keetje op stok
Ik vond dat naar voor haar.
En wie dat ook vond? Ma Tok. Toen zij onze deur kwam sluiten keek zij naar mij en ze tilde mij op van de stok.
Ik begreep al een beetje wat er nu zou gaan gebeuren.
En ja, wat ik gedacht had, klopte. Zij zette mij bij Desiree in het nachthok, tegen haar aan op de oude vertrouwde stok.
Desiree kroop nog dichter tegen mij aan en ze fluisterde: "Wat fijn dat je bij mij komt slapen, ik vond er niets aan zo helemaal in mijn eentje. En koud was het ook, met niemand tegen mij aan."

Ma Tok deed het deurtje van het nachthok dicht en toen werd het lekker warm.
Wij zaten heerlijk tegen elkaar aan en zo vielen we snel in slaap.

3 opmerkingen:

  1. Walter Koolmees11 maart 2016 om 13:48

    Lievv !
    Lijkt op de Fabeltjeskrant.
    Meneer Pa den Uil: "oogjes toe en slapen".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oogjes dicht en snaveltjes toe is het Walter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Walter Koolmees12 maart 2016 om 20:21

      U lijkt mij een pedagogisch wonder, Inge !
      Heb u zelve ook kuikens ?

      Verwijderen