vrijdag 18 maart 2016

Gezelligheid


Desiree:
Zoals op de foto hierboven was hij dus eerst, mijn kuif.
Mooi hè?

Desiree's kuif nu
Maar dat is al een hele tijd geleden.
Ma Tok hoopt dat hij weer net zo mooi gaat worden als toen, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Toch voel ik wel allerlei vreemde dingen op mijn kop. Ma Tok heeft mijn kuif nog een keer bespoten, nu met de tweede spuitbus. Koud! Brrrrr!
Maar het is voor het goede doel. En nu voel ik eigenlijk al geen gekriebel meer.
Zouden de luizen nu allemaal het loodje gelegd hebben?
Ik hoop het maar.
Ma Tok zei vanmorgen tegen mij
nieuwe schachten in de kuif van Desiree
dat er een heleboel nieuwe veerschachten op mijn kop aan het groeien zijn.
Als er nu niet aan gegeten wordt door de luizen, omdat die er niet meer zijn, en er ook niet aan gepikt wordt door de andere kippen, omdat zij er niet bij kunnen, dan wordt het misschien toch nog wat daar boven, op mijn kop.

Keetje is een paar keer uit het hok gelaten door Ma Tok.
Zij (Keetje, niet Ma Tok natuurlijk) wilde graag even in de tuin scharrelen.
Overdag vind ik dat geen enkel probleem, dan krijg ik bezoek genoeg.
Iedereen komt om de beurt bij
bezoek bij Desiree
mij kakelen en soms staat er zelfs een heel groepje gezellig voor het hok.
's Nachts slaapt Keetje wel altijd bij mij, anders heb ik het misschien koud, zegt Ma Tok.
Dat valt best mee, ik laat mijn buikdons over mijn poten zakken en als mijn kop koud is steek ik die onder mijn veren. Maar dat zeg ik niet tegen Ma Tok, want ik vind het veel te gezellig als Keetje naast mij op de stok zit. We kletsen eerst nog even wat, er is hier toch geen LazaRus die zegt dat we stil moeten zijn, en dan gaan we lekker slapen, dicht tegen elkaar aan.

Eigenlijk is het best gezellig, die opsluiting in het oude hok.

3 opmerkingen:

  1. Lekker positieve kip, die Desiree. Zou ze daarom zo oud worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Luizen vinden blijkbaar positieve kippen ook aantrekkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @@@ Tuurlijk Madame Marietje, zij is geen haantje Pim Fortuyn of de een of andere kakelende kalende kwibus.

    BeantwoordenVerwijderen