vrijdag 23 september 2016

Verschillende kuikens


Annette:

Ziet u hoe groot ik al ben gegroeid?
Ik ben speciaal even op de stok in ons hok gaan staan, zodat u mij goed kunt bekijken.

Annette (links) en Anne C
Natuurlijk ben ik nog steeds kleiner dan Anne C, maar dat komt omdat zij Wiske als moeder heeft en Wiske is ook groter dan mijn moeder.
Wie mijn moeder is?
Ik denk Pippa, want ik vind dat ik erg op haar lijk.
En ook op Zorro, die ook een kind is van LazaRus en Pippa.
Hij zou dan mijn volle broer zijn. Leuk hoor, een grote broer.
Ik hoop dat hij mag blijven, al is hij dan ook een haan.
Ik heb gehoord dat haantjes, als ze volwassen zijn, naar Hoogendoorn gaan verhuizen. Maar omdat het nog steeds goed gaat tussen Zorro en zijn pa mag hij voorlopig nog blijven.
Maar dat weet u allemaal al.
Anne C
Ik zal u eens iets vertellen wat u vast nog niet weet. En dat mag u ook niet verder vertellen.
Het gaat over Anne C.
Ze heeft mij toevertrouwd dat zij van plan is om binnenkort weer eens te gaan ontsnappen uit ons hok.
Ze heeft dat al een keer eerder gedaan, maar dat duurde haar veel te kort. Ze wil graag eens een hele ochtend of middag lekker vrij door de tuin banjeren, zoals ze dat noemt.
Ik begrijp er niets van, dat is toch best gevaarlijk?
Je weet maar nooit hoe de andere kippen op je reageren als je op hun terrein gaat lopen. Misschien gaan ze je wel heel hard pikken.
En mama Desiree is er dan niet bij om je te beschermen.
al die kippen en hanen in de Tok-tuin
Toen ik dat zei tegen Anne C zei ze dat ze dan wel weer verder zou zien, ze was helemaal niet bang voor die grote hennen en hanen.
Wel voor die grote roofvogel, maar die komt niet elke dag shoppen hier. En als hij komt zouden Laza en Zorro wel waarschuwen, dan kon zij snel wegkruipen onder de struiken.
Of het Tok-huis binnengaan.
Dat zou ik ook nooit durven, zomaar een vreemd huis binnen lopen.
Het lijkt wel alsof Anne C nergens bang voor is.

Is zij nu zo stoer of ben ik gewoon een bangerik?
Mama Desiree vindt het vast niet goed dat Anne C weer de tuin in wil.
Maar ik kan mijn zus niet verraden, want ik heb haar beloofd dat ik niets zou zeggen tegen mama.

Desiree met haar beide kuikens
Maar nu weet u het ook, het is wel een opluchting dat ik er met iemand over heb kunnen praten. En nu hoop ik maar dat Ma Tok ons hok goed dicht doet als ze ons schoon water of eten heeft gegeven, dan kan Anne C haar plannetje niet ten uitvoer brengen.

3 opmerkingen:

  1. Kan Desiree eigenlijk nog wel wat zien? Ik zie bij haar alleen nog maar een klein stukje snavel uit die bos veren steken! Of is dat alleen maar zo rond prinsjesdag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ma Kruidentuin: ik twijfel nu wel.
    Waren die sperwers geen slechtvalken ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat het wel tijd wordt dat jij en Anne C de grote wereld in gaan dus heel raar vind ik het plannetje van haar niet. Ze er is gewoon aan toe om haar wereld te vergroten. Dus kom op Annette, ga lekker met haar mee en zie hoe leuk het is!

    BeantwoordenVerwijderen