maandag 25 juli 2016

Kloek en kuikens


Desiree:

U vraagt zich vast al een poosje af hoe het gaat met mijn twee kuikens, Anne C en Annette. Ik kan u geruststellen, het gaat uitstekend met hen.
Ze groeien hard en ze hebben allebei al een heleboel veertjes.

Anne C en Annette
Anne C is nog steeds groter dan Annette, dat vind ik wel grappig, ze zijn zó verschillend dat je echt niet in de war raakt.
Ze zijn ook best gehoorzaam.
Dat komt misschien omdat ik nogal een strenge uitstraling heb. Ik hoef eigenlijk nooit echt boos op hen te worden.
De enige op wie ik wel eens boos ben is Ma Tok.
Zij komt soms zomaar met die grote handen van haar in ons hok. Ze zegt dan wel dat ze alleen maar onze waterbakjes komt verschonen, maar ik vertrouw het toch niet helemaal.
Anne C en Annette
Straks pakt ze één van mijn kleintjes beet met zo'n grote hand en wat moet ik dan?
Dus om dat te voorkomen pik en krab ik naar die handen met mijn snavel en mijn klauwen en dan gaat ze nog lachen ook.
Terwijl ik toch rode schrammen zag op haar ene hand, dus dat moet ze toch gevoeld hebben.
Als ik dan zie dat ze inderdaad alleen maar onze waterbak pakt word ik weer een beetje rustig, maar je kunt nooit weten wat ze de volgende keer gaat doen, dus ik blijf op mijn hoede.
Dat hoort zo bij een goede kloek, die is op alles voorbereid.
Ma Tok komt ook wel eens met haar fototoestel, dat vind ik wel goed, dan maakt ze mooie foto's van mijn kuikens.
Van mij niet, nee, mijn kuif ziet
Desiree met haar 2 kuikens
er niet uit, dus ik heb liever niet dat mijn kop op de foto komt en al helemaal niet in een verhaaltje, zodat u die lelijke kuif allemaal kunt zien.
Ik weet niet of het door het broeden komt, maar mijn kopveren, die weer zo fraai waren, zijn weer helemaal ingestort.
Ik heb nu iedere dag een zogenaamde "bad feather day", en dat hoeft niet in de publiciteit.
Wat zegt u?
Sta ik er toch op?
En het valt best mee met mijn kuif?
Daarover verschillen wij dan van mening, u en ik.

Maar mijn kuikens zijn prachtig, die mogen elke dag wel in een verhaaltje gezet worden met hun foto.

4 opmerkingen:

  1. Het zijn inderdaad 2 lieve schattige kuikentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ma Tok, u gebruikt toch wel sterilon of iets dergelijks? Hebt u eigenlijk geen handschoenen aan bij het verversen van het water? Of bent u eigenwijs?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zijn ze! En Desiree, bescherm ze maar goed hoor, je weet maar nooit wat Ma Tok van plan is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kakel site is dit !

    BeantwoordenVerwijderen