woensdag 24 augustus 2016

Kleine kuikens, kleine zorgen...


Desiree:

Mijn kuikens groeien als kool, ik kan het bijna niet bijhouden.
Zou dat komen omdat ik al wat ouder ben?
Het lijkt wel of de tijd ook steeds sneller gaat.

Anne C (links) en Annette
Ze zijn alweer zeven weken, de kleintjes.
Erg klein zijn ze dus al niet meer. En ze worden steeds eigenwijzer ook. Vooral Anne C is een boefje. Ik ga steeds meer denken dat zij een hij is. Haar kammetje wordt groter en roder.
En het bijzondere is dat er achter dat kammetje ook een soort van kuifje lijkt te groeien. Zou het dan echt waar zijn, dat ze een kuiken is van LazaRus en Wiske? Ik heb het wel gehoord, hoor, dat Zorro met Wiske aan het kakelen was over de biologische moeder van mijn oudste.
Ze deden geheimzinnig en ik heb de indruk dat verder niemand in de Tok-tuin het weet, maar ik
Wiske
vind dat ik als broedmoeder toch wel recht heb op deze informatie. Ik zou het best leuk vinden als Wiske een dochter of een zoon zou hebben. Het maakt de populatie in de tuin wat verscheidener, weer een mixje erbij.
Het zou wel heel jammer zijn als Anne C een haantje is, want dan zou hij weg moeten.
Drie hanen is zeker teveel, twee is echt het maximum.
Ik weet niet hoelang Zorro nog hier kan blijven, als hij weg zou gaan is er meer kans dat mijn Anne C kan blijven.
Maar zo wil ik niet denken, ik zou het best jammer vinden als Zorro zou moeten verhuizen, hij is zo grappig met zijn "Kukelekuuhehe". Maar dat zal ook wel overgaan, als hij helemaal volwassen is zal hij ook helemaal goed gaan kraaien. En erg bazig worden, denk ik.
Laza (vooraan) en Zorro (achter)
Misschien gaat hij wel vechten met Laza, daar moet ik niet aan denken.
Maar dat is allemaal voor de toekomst.
Gelukkig is Anne C voorlopig nog te klein om de tuin in te gaan, ze moet nog maar een poosje bij mij in de ren blijven.
"En Annette dan?" hoor ik u denken.
Ja, ik heb het alleen maar over mijn oudste gehad. Dat komt omdat ik me zorgen maak over haar.
Annette daarentegen is een voorbeeldig kuiken, zij is vast een hen, wat betekent dat zij zal mogen blijven.
Heerlijk, een jong hennetje om mij heen te hebben op mijn oude dag.
Ik ben toch erg blij dat ik gevolg heb gegeven aan mijn broed-gevoelens.
Ik ben een trotse oudere kloek.
En terecht.

3 opmerkingen:

  1. En terecht dan je trots bent, Desiree!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien nog één laatste keer, Desi? Om het broedleven feestelijk af te sluiten? En Ma Tok voor schut te zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend grappig kuiken, die Anne C. Zou wel heel jammer zijn als dat een haantje is.

    BeantwoordenVerwijderen