vrijdag 12 augustus 2016

Zorro geeft zijn (bescheiden) mening


Zorro:

Ik kijk op de foto hierboven even bij Desiree naar binnen in de ren.
Eigenlijk kijk ik niet naar haar, maar naar haar kuikens.

Annette (links) en Anne C
Wat zijn dat nog een ukkies, zeg! Vooral die Annette, wat een kleintje! Anne C is wat groter en dat wil ze weten ook.
Of zal ik maar vast hij zeggen? Want het is vast een haantje, net als ik, al moet hij dan nog heel wat groeien om net zo groot te worden als ik. En kraaien kan hij ook nog voor geen meter.
Ik wel, hoor.
Ik kraai al bijna net zo mooi als papa LazaRus.
En ook bijna net zo hard.
Die kleine is wel brutaal, trouwens. Komt zomaar de ren uitgestapt en loopt naar ons toe, alsof hij helemaal niet bang is. Pas toen Laza met zijn grote kop vlakbij hem kwam schrok hij en
Odette, de eerste uitverkorene van Zorro
rende hij heel hard terug naar zijn mama. Toen moest Ma Tok er nog aan te pas komen om hem weer in de ren te zetten, want hij kon de deur niet meer vinden. Nou, als dat geen haantje wordt eet ik mijn ...eh... kam op.
Dat kan ik makkelijk zeggen, want daar kan ik toch niet bij, hahaha, kukeleku!
Ik doe papa Laza in alles na, dus ik wilde ook eens een hen gaan treden.
Ik koos er willekeurig eentje uit, zij bleek Odette te heten, een mooi wit dametje met een grijze staartpunt. Ik dacht dat zij wel vereerd zou zijn dat zo'n mooie jongen als ik haar had geselecteerd, maar niets was
hennen te kust en te keur om uit te kiezen
minder waar.
Ze begon te schelden en ze liep van me weg, me vuil aankijkend. Nou, voortaan bedenk ik me wel twee keer voordat ik weer op haar af stap, wat een chagrijnige meid is dat zeg!
Ik denk dat ik nog maar even wacht voordat ik weer eens zoiets probeer bij één van die dames.
Ja, ze voelen zich dames, stuk voor stuk.
Nou, ze hoeven helemaal niet zo
LazaRus en Pippa, haan en hen
hoog van de toren te blazen, een haan is toch altijd nog meer waard dan een hen, dat zeg ik!
U bent dat niet met mij eens? Wat gaan we nou krijgen?
Een hen is waardevoller dan een haan omdat zij eieren legt?
Wat een onzin.
Wat heb je nu aan eieren als je ze niet eens uitbroedt?
Nee hoor, een haan moet wel meer waard zijn dan een hen, anders zouden er nooit zoveel hennen tegenover één haan staan in een toom.
Dat begrijpt u toch wel?
Niet?
U bent net zo dom als u eruitziet, weet u dat?
Ben ik brutaal?

Dat zij dan zo, maar gelijk heb ik wel, dat weet ik zeker!
Wat zullen we nou hebben! Kukelekuuuu!

2 opmerkingen: