vrijdag 5 augustus 2016

Twee hanen in één kippenhuis?


                                                                                        Nadine:

eigenwijze Anne C
De kuikens van Desiree groeien hard, maar dat had u vast al begrepen uit het verhaaltje over Anne C, die op avontuur ging de tuin in.
Ik wist niet wat ik zag toen dat kleine ding zomaar vrolijk op ons af kwam stappen.
Helemaal niet bang of verlegen. Dat zou ik als kuiken nooit gedurfd hebben, dat weet ik zeker.
Ik heb een poosje later, toen alles weer een beetje tot rust was gekomen, met Desiree gekakeld. Zij was erg geschrokken van de brutaliteit van haar oudste.
Ze denkt nu dat Anne C een haantje is, omdat zij helemaal niet bang was toen zij onder haar, Desiree's, vleugels uit was. Ik heb het niet tegen haar
kleine Annette
gezegd, maar ik denk dat zij gelijk heeft.
Anne C krijgt nu al een beetje een zichtbaar kammetje op haar kopje en bij Annette is dat nog niet echt te zien.
Het zou jammer zijn voor Desiree als zij haar oudste kuiken zou moeten afstaan, maar zo is het leven van een kloek nu eenmaal.





Zorro
Zorro begint steeds vaker te proberen zijn vader na te kraaien. Het is geen gehoor, het is net een hoestbui op pootjes.
Laza doet het telkens voor en dan probeert Zorro het net zo mooi te doen als zijn vader.
Hij zal het wel leren, maar dat gaat vast nog even duren.
Als hij ook goed kan kraaien ben ik benieuwd of hij mag blijven van Laza. Twee hanen bij één toom kippen gaat bijna nooit goed, maar wie weet, misschien gaat het hier wel, omdat Laza en Zorro zo goed met elkaar kunnen opschieten als vader en zoon.
Dat zou bijzonder zijn.
Voorlopig is alles nog koek en ei tussen die twee en het is leuk om te zien hoe ze achter elkaar aan door de tuin schaatsen.
Odette: "Maak dat je wegkomt, kleine!"

Zorro heeft ook al een poging gedaan om Odette te treden, maar die wilde geen dienst doen als oude fiets, zodat hij haar maar weer liet gaan. Ze heeft hem een hele tijd smerig aangekeken, zodat hij zich nu wel twee keer zal bedenken voordat hij weer op haar afstapt.
Ik ben benieuwd wie hij de volgende keer uitkiest als oefenobject.
Ik vind alles goed, als hij mij maar met rust laat.
Laza moet mij ook al vrijwel elke dag hebben en één haan per dag vind ik wel genoeg.
Misschien als Laza nog wat ouder geworden is en hij ons niet meer zo vaak wil treden, ja, misschien kan er dan een taak liggen voor Zorro, maar voorlopig moet hij zich nog maar even gedeisd houden.


3 opmerkingen:

  1. Mooie foto van Anne C, die 1e foto, ze kijkt ook echt eigenwijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ben zeer blijde dat u weder uit uw dak ken gaan, Mevrouw Bladkat yeah !!

      Verwijderen