maandag 15 augustus 2016

Wie is de biologische moeder van Anne C?


Wiske:

Ik had het zelf nog helemaal niet gezien, maar Zorro maakte me erop opmerkzaam.

Zorro kijkt naar Anne C en Annette
Dat is toch wel een slimme jongen.
Volgens mij had verder nog niemand het gezien.
Wat gezien?
Dat de kleine Anne C niet alleen een kammetje aan het krijgen is, waardoor iedereen nu al denkt dat hij een haantje gaat worden, maar dat er achter dat kammetje nog iets aan de hand is.
Iets wat mij heel blij maakt.
Het lijkt namelijk wel alsof daar wat kleine veertjes omhoog staan. En dat zou betekenen dat hij behalve een kammetje ook een kuifje krijgt.
Net zoals ik dat heb.
Het is wel een heel klein kuifje, maar het zou er op kunnen wijzen dat Anne C een kuiken is van Laza en MIJ!
Anne C met kammetje en beginnend kuifje?
Dat zou toch geweldig zijn, niet? Dan zou ik moeder geworden zijn en dat zonder er iets voor te hoeven doen.
Ja, behalve het leggen van een ei, natuurlijk, maar dat is niet veel moeite voor een flinke hen zoals ik.
Ik was Zorro erg dankbaar voor zijn mededeling.
Ik heb hem gevraagd het nog even voor zich te houden, zodat wij nu de enigen zijn in de hele Tok-tuin die dit weten.
Laten we eerst maar eens zien of het echt zo is.
Het zou ook verklaren waarom Anne C groter is dan Annette, ik ben ook groter dan een volbloed Chabo.
Ik zou het erg leuk vinden om een soortgenoot te hebben hier in de tuin, want nu ben ik de enige kruising tussen een Chabo
Anne C met duidelijk opstaande veertjes achter het kammetje
en een Hollands kuifhoen.
Anne C zou dan een kruising zijn van een Chabo (Laza) en een kruising Chabo-Hollands kuifhoen (mijn persoontje), dus niet helemaal hetzelfde, maar het lijkt er toch wel heel veel op.
Wat tegen deze theorie pleit is dat Anne C nog erg veel witte veertjes heeft, terwijl Laza zwart met wit is en ik helemaal zwart. Maar de kleur van de kleine kan nog veranderen, dus dat is geen doorslaggevend bewijs van een andere biologische moeder.
We zullen het allemaal weer moeten afwachten, zoals we hier alles altijd moeten afwachten.

Ik ben in elk geval veel meer geïnteresseerd in Anne C dan ik eerst was.
Ik zal haar of hem goed in de gaten blijven houden.

5 opmerkingen:

  1. Lijkt me een goed idee, Annemieke! Dat geeft tenminste rust in de tent en dan hoeft er niemand Valium te gaan slikken...
    Tante Sjaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat soort kruisingen op stok.

    BeantwoordenVerwijderen