maandag 24 oktober 2016

Drie hanen


Anne C:

Ziet u mij goed?
Met mijn kam en kuifje?
Mooi ben ik aan het worden hè?
En zo groot ook.

Zorro
Ik ben al bijna net zo groot als Zorro.
En ik word natuurlijk groter dan hij, want ik heb een gedeelte Hollands Kuifhoen in mij en hij niet. En kuifhoenders zijn groter dan Chabo's, dat weet iedereen. Het is heel fijn om zo lekker vrij door de Tok-tuin te scharrelen. Ik doe ook goed mijn best om net zo mooi te kraaien als papa Laza en ik moet zeggen dat het er al aardig op begint te lijken, al lacht Zorro me soms stiekem uit. Ik zal hem wel mores leren als ik straks groter ben dan hij.
Naar mama Desiree luister ik ook niet altijd meer, ze heeft soms van die onnodige eisen. Zoals naar binnen gaan als het regent. Poe, het zou me wat.
Een haan kan toch wel tegen een
de kuikens van 2016: v.l.n.r. Anne C, Annette en Zorro
beetje water!
Zorro en Laza blijven meestal ook gewoon buiten en dan kan ik toch niet naar binnen gaan als een braaf haantje?
Dat zou toch een afgang zijn! Annette is zo'n kloekskuikentje, die doet meteen wat haar gezegd wordt. Als de struiken maar één druppeltje water doorlaten rent zij al naar het Tok-huis.
Nou, ik niet hoor!
Ik vind het zelfs wel lekker, zo'n frisse natte kop.
Daar word je groot en sterk van.
Wij zijn hier in de Tok-tuin nu met drie hanen.
Ma Tok was eerst bang dat wij
de 3 hanen in de Tok-tuin: v.l.n.r. Anne C, Zorro en LazaRus
zouden gaan vechten met elkaar, maar dat gebeurt niet, daar zorgt Laza wel voor.
Hij is de baas en dat blijft hij, heeft Ma Tok gezegd.
Ik hoorde Zorro pas zeggen dat hij het best leuk zou vinden om een eigen harem te krijgen in plaats van al die ouwe taarten die hier nu rondlopen.
Ja, hij is best een brutaaltje. Gelukkig hoorde Laza het niet, ik weet niet wat er anders was gebeurd; het ging tenslotte over zíjn hennen.
En je kunt niet zeggen dat ze allemaal oud zijn, Wiske is nog best jong en Annette is nog jonger dan Zorro. Oké, de rest is wat meer op leeftijd, maar ze zien er allemaal nog best goed uit, vind ik.
En ik hoorde Ma Tok zeggen dat zij volgende lente eitjes van andere hennetjes wilde gaan laten uitbroeden, dus er komt vast nog wel iets leuks voorbij scharrelen dan. Voorlopig loop ik nog lekker vrij rond hier en ik kijk goed naar Laza, want ik wil net zo'n goede haan worden als hij.

3 opmerkingen:

  1. Tja, Ma Kruidenpoes, dat heb je met die langharige Beatle chicks.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh,ben wel benieuwd hoe lang het goed blijft gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ouwe taarten? Ga je nou gauw schamen, jongeheer de Coq!

    BeantwoordenVerwijderen