vrijdag 18 november 2016

Domweg gelukkig


LazaRus:

Ik ben helemaal gelukkig!
Begrijpt u hoe dat komt?
Het ligt tamelijk voor de hand, dacht ik zo.




















In de eerste plaats heb ik er twee mooie hennetjes bij gekregen van Pa en Ma Tok. Barbara en Babette heten ze. Op de foto links ziet u Barbara en rechts is Babette te bewonderen. Ze zijn niet alleen mooi, maar ook erg beleefd, ze spraken mij de eerste keer aan met "Meneer de Haan", moet je nagaan!
Die hebben een goed opvoeding genoten, dat is duidelijk.

Zorro
En verder is Zorro verhuisd om een eigen toompje kippen te gaan leiden en ik mag wel zeggen dat dat hoog tijd werd.
Hij was de laatste tijd een beetje, hoe zeg je dat, teveel aanwezig. Hij dacht dat hij net zoveel te zeggen had als ik.
Moet je toch meemaken! De brutaliteit!
Hij zal ongetwijfeld een prima haan zijn als hij zijn eigen dames heeft om te beschermen, maar hier werd hij een beetje teveel, zal ik maar zeggen.
Anne C is veel bescheidener, die vroeg aan mij of hij mijn hulphaan mocht worden nu ik wat meer op leeftijd ben gekomen.
Kijk, die weet zijn plaats.
Het lijkt mij best een goed idee, een hulpje erbij, ik ben inderdaad niet meer de jongste en de jaren gaan je niet in de koude veren zitten.

Anne C
Bovendien zijn er nu zoveel hennen in toom te houden, daar kan ik best een hulpje bij gebruiken.
Zolang hij maar weet dat ik de baas ben en blijf hier in de Tok-tuin. Ik denk dat Anne C wel zo bescheiden zal blijven.
Waarom?
Omdat hij niet echt een mooie haan is.
Hij is eerder grappig om te zien dan een fraai exemplaar van de Chabo-soort.
Hij heeft een soort van kuifje, maar dat zit niet helemaal recht op zijn kop; dat komt omdat hij ook een hanenkam heeft, die heeft ook ruimte nodig. En die kam zit ook niet recht op zijn bol, nee hij wijkt een beetje af naar de ene kant, de kant waar geen kuifje zit.
Hebt u hem al eens goed bekeken?

Anne C met kam en kuif
































Ik moet iedere keer mijn snavel dichtknijpen als ik hem zie om niet te gaan lachen.
En hem uitlachen wil ik niet, daar is hij veel te aardig voor.
Ik denk dat hij prima op zijn plaats is hier in de Tok-tuin, hij kan een grote hulp worden voor mij.
En nu begrijpt u waarom ik zo gelukkig ben: alle problemen zijn in één dag opgelost.

2 opmerkingen:

  1. Prachtige ecologische binnentuin observaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een grote, gelukkig familie, wat wil je nog meer! En Anne C vind ik prachtig, wat een aandoenlijk koppie!

    BeantwoordenVerwijderen