woensdag 2 november 2016

Drie is één teveel?


Wiske:

Ik wil het even met u hebben over Zorro.

Zorro toen hij nog Zora was
Toen hij nog een kuikentje was en Zora heette vond ik hem, of eigenlijk haar, wel grappig.
Maar nu hij een echte haan is geworden weet ik niet meer zo zeker of ik hem nog leuk vind.
Hij doet namelijk nogal opschepperig. Tegen alle hennen en ook tegen Anne C.
Dat hij zich uitslooft voor de hennen kan ik wel begrijpen, daar is hij een haantje voor.
Maar Anne C is nog maar een kleuter, al probeert hij nog zo hard om mooi te kraaien.
En eigenlijk vind ik zijn "Kukeleku" mooier klinken dan dat van Zorro. Die blijft namelijk nog steeds "Kukelekueheh" roepen, terwijl de kraai van Anne
de 3 hanen bij elkaar: v.l.n.r.: Anne C, Zorro en Laza
C al echt als "Kukeleku" klinkt. Goed, het is nog niet zo welluidend als de roep van onze baas Laza, maar het lijkt er eigenlijk meer op dan wat Zorro produceert.
Anne C trekt zich niet zoveel aan van Zorro, maar nu en dan zie ik hem toch wat ongerust kijken als de oudere jongen dicht bij hem in de buurt komt.
Ik ben eigenlijk bang dat er binnenkort een gevecht gaat plaatsvinden tussen die twee en dan zal Zorro vast winnen.
Hij is groter en sterker dan Anne C, die nog helemaal niet volgroeid is.
En Anne C is ook veel bescheidener dan Zorro, dat zal wel komen omdat er twee oudere hanen in de Tok-tuin rondlopen. Ik vond het dan ook helemaal geweldig dat Geertrui Zorro een
zal de baas LazaRus zorgen voor de rust in de Tok-tuin?
lesje leerde, maar of dat lang zal doorwerken weet ik niet.
Ik denk dat ik maar eens met Laza ga kakelen over dit onderwerp, want ik maak me er echt zorgen om.
Stel je voor dat er hard gevochten gaat worden, wat zal Laza dan doen?
Gaat hij de kleine Anne C beschermen of zal hij gaan toekijken en afwachten wie de winnaar wordt? Of zal hij het hele gevecht stoppen?
Ik hoop dat Laza Zorro gaat verbieden om Anne C aan te vallen.
Laza houdt helemaal niet van ruzie in zijn tuin, dus er bestaat een kans dat hij de brutale puber bij de tijd draait en hem vertelt dat hij weg zal moeten als hij voor onrust gaat zorgen.
Ik heb mijn zorgen ook al aan Ma Tok verteld en zij zei dat ze ook al aan het nadenken was over een oplossing van dit probleem.
Misschien wordt het tijd dat Zorro zijn eigen harem gaat vormen in een andere tuin.

3 opmerkingen:

  1. Natuurlijk zullen jullie Zorro gaan missen, maar het toestaan van hanengevechten in de Tok-tuin mag natuurlijk niet gebeuren. Dan komt de Bond Anti Hanen Leed (BAHL) aan de deur en moeten alle hanen mee (in het ergste geval). Of de Stichting HWUO (Hennen Weg Uit Oorlogsgebied) belt aan om de dames in veiligheid te brengen, dus transport naar Opvanghuis voor Kipdames die moeten herstellen van hun diverse trauma's, opgelopen door die vreselijke hanengevechten.
    Maar wij denken dat Ma Tok het niet zover laat komen, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, mevrouw Katblad is leuk bezig! Ben het wel met haar eens. Misschien is het beter dat Zorro zijn eigen harem krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gillen maar zo.
    Prachtig kraaiende bijdrage Mevrouw Ma Kattenkruid !

    BeantwoordenVerwijderen