maandag 1 februari 2016

Wat nu weer (3)


Wiske:
Nadine
Ik stond achter mijn broedmoeder Maria en ik luisterde naar wat er in dit groepje naar voren werd gebracht.
Odette




















Odette: "Ik vind het toch een beetje na-aperig van haar, hoor, dat zij steeds bij ons komt zitten. Ze is toch geen Chabo?"
Nadine: "Nee, en zelfs al was ze een Chabo, dan hoefde ze nog niet naast jullie te kruipen. Ik ben wel een Chabo, en ik doe dat toch ook niet?"
Pippa
Pippa: "Nee, jij gaat altijd naast zo'n grote dame zitten, vind je dat lekker?
Als ze haar dons niet over haar poten laat zakken zit je naast die poten, dat is ook niet echt lekker warm."
Maria: "Nou, Pippa, jij zit altijd helemaal alleen op het voorste randje van het plateau, dat lijkt me ook niet zo warm."
Pippa: "Ik heb het eigenlijk nooit koud 's nachts, alleen die ene keer, toen Ma Tok de deur open had laten staan. Maar toen ben ik ook lekker tussen de anderen in gekropen."
Nadine: "Waarom zitten jullie eigenlijk niet ook gewoon op de stok bij ons allemaal?
Er is plaats genoeg, dat hebben we gezien
Maria
toen de deur open stond, toen pasten we er best allemaal op. Zelfs op één stok, en dan is er nog een hele lege stok over ook."
Maria: "Tja, dat is ontstaan toen Wiske nog een kuiken was, toen wilde ik haar altijd dicht bij me hebben en op de stok was niet altijd plaats voor twee naast elkaar, dus toen zijn wij maar op de rand van de hordeur gaan zitten. En dat is zo gebleven."
Odette: "En ik vind het gewoon lekkerder zitten op de rand van de deur, mijn voeten zitten daar beter omheen dan om die stok, die is een beetje breed voor mij."
Nadine: "Je moet je voeten er ook niet helemaal omheen vouwen, je gaat gewoon op de stok staan, net als op de grond.
En door de vorm van de stok zit je dan toch
Keetje
erg comfortabel.
Dat vind ik tenminste."

Toen begreep ik eindelijk waar ze het allemaal over hadden.
Keetje komt namelijk de laatste paar nachten bij ons op de bovenkant van de hordeur zitten als we op stok gaan.

Was dat nu alles?
Wat maken ze met hun allen een probleem van niks, zeg!
Wat een onzin!
Als Keetje de bovenkant van de deur ook lekkerder vindt zitten dan de stok, dan mag zij daar toch net zo goed gaan zitten als wij?

Zou zij dat niet mogen omdat zij Hollands Kuifhoen is? Ik snapte er niets van.

Wiske, op de achtergrond Keetje

2 opmerkingen:

  1. @ Ma Bladkat: "Via via hoorden wij dat Pa en Ma Tok zijn gesignaleerd bij de plaatselijke chinees".
    Lijkt mij goeie local ruilhandel. Twee porsies Tjap Tok Tjoi voor een aantal versche Tok Tok eggs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor wie deze opmerking van Foppe de Haan niet begrijpt: dat ligt niet aan u, maar aan meneer De Haan. De opmerking hoort namelijk bij het vorige verhaaltje (Wat nu weer (2)).

      Verwijderen