vrijdag 24 juni 2016

Alweer familie-uitbreiding bij Jannes!


Keetje:
Dit is alweer een verhaaltje over mevrouw Wies en haar kippenfamilie.
Het houdt daar ook niet op.
Catootje is onder Cora gekropen
Er is namelijk alweer een kipje bij haar toom gekomen.
Dit keer is het nog een kuiken, ze is nog best klein.
De man van mevrouw Wies heeft het ukkie Catootje genoemd, dat past mooi bij Cora, vond hij.
Ik ben het helemaal met hem eens, Cora en Catootje, het klinkt bijna als een versje.
Ze zitten nu bij elkaar in het aparte hokje en dat gaat prima. Catootje was al snel 's nachts onder Cora gekropen, lekker warm in haar dons. Ze denkt geloof ik dat Cora haar moeder is. En dat denkt ze niet alleen 's nachts, maar ook overdag.
Zo rekende ze erop dat Cora, als
Catootje en Cora
die een lekker hapje vond, dat aan haar zou geven.
Maar Cora is helemaal geen kloek, dus zij houdt dat lekkere hapje helemaal voor zichzelf.
Ik denk dat Catootje wel snel zal leren om voor zichzelf op te komen, als ze honger heeft gaat ze vast zelf wel lekkere hapjes zoeken. En mevrouw Wies zal haar ook wel helpen.
Dat komt wel goed daar.
Die Jannes, hij wordt maar verwend met telkens een nieuw kipje erbij. Hij hoeft er niets voor te doen, ze komen zomaar bij hem de tuin in. Wat een bofkont. Hier in de Tok-tuin moet er meestal eerst gebroed worden
Catootje
voordat er een nieuw lid kan worden toegevoegd aan de Tok-familie. En dat is hard werken, dat kan ik u wel vertellen. Desiree zit nog steeds haar broedeitjes lekker warm te houden.
Ik hoop voor haar dat ze niet allemaal uitkomen, zes is wel heel veel om voor te zorgen.
Bij Pippa kwam er maar één uit van de vier, dus ik denk dat er bij Desiree ook geen zes kuikens zullen komen.
Laza wordt ook een dagje ouder, het is best mogelijk dat de bevruchting dan niet meer zo goed gaat.
We wachten het allemaal maar af. Ik ben nu al benieuwd en we moeten nog twee hele weken wachten.
Hihihi, ik lijkt Wiske wel met mijn ongeduld. Zij denkt nog niet zoveel na over de nieuwe kuikens, geloof ik, zij heeft het op het ogenblik te druk met spelen met Zora door het gaas heen. Die twee zijn al dikke vriendinnen aan het worden, het is mooi om te zien.

Ma Tok: Alweer met dank aan mevrouw Wies voor de foto's.

4 opmerkingen:

  1. Is het bekend wat voor ras kipje het gaat worden? Ze ziet er schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, over het ras is nog niets te zeggen. Ze is nog heel klein. En dan moeten we ook nog hopen dat zij een zij blijft! Voorlopig is ze alleen maar schattig.

    BeantwoordenVerwijderen