woensdag 22 juni 2016

Is Zora al groot genoeg?


Wiske:

Mevrouw Wies wil mij in de ren bij Zora hebben om samen geintjes uit te halen.
Maar dat vind ik helemaal geen goed idee en ik zal u uitleggen waarom.

Wiske, groter dan Pippa
In de eerste plaats zou ik dan weer bij de kuikens horen terwijl ik net zo blij ben dat zelfs mijn moeder Maria mij nu als een volwassen hen ziet.
Maar bovendien, en dat is nog belangrijker, ben ik veel te groot om bovenop Pippa te springen, ik ben nota bene groter dan zij.
Dat zou een mooie boel worden, ik zou haar pijn kunnen doen of, nog erger, haar pletten.
Hihihi, daar moet ik toch even om grinniken. Ik zie ineens een platte Pippa voor mij. Dat zal ik aan Zora vertellen, daar kan zij vast ook wel om lachen.
Pippa is alweer eitjes aan het leggen, eigenlijk moet zij weer bij de andere kippen, bij ons dus,
Zora alleen in het hok?
in het huis.
Maar dan Zit Zora helemaal alleen in haar hok, dat is ook niet gezellig voor haar.
Ze heeft Pippa niet meer zo erg nodig om warm te blijven, maar een kip helemaal alleen kan niet, dus dan zou zij ook bij ons in het grote huis moeten komen wonen. Ma Tok zit te twijfelen wat zij nu moet doen.
Ze gaat hierover inlichtingen inwinnen bij Hoogendoorn, die weten misschien wel of dat al kan. Vooral als zij een haantje zou zijn zou dat misschien geen problemen opleveren. Zij, die dan hij zou zijn, kan dan meteen aan Laza wennen en hij aan haar, of liever: hem. Dan heeft Laza
heeft Laza een hulpje nodig?
meteen een soort hulpje als haan.
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Ik zou het wel gezellig vinden als Pippa en haar kuiken bij ons zouden komen slapen in het Tok-huis.
Het is daar nu best een beetje leeg, nu Yvonne en Yvette, Pippa en Desiree er niet meer overnachten.
We zijn nu nog maar met ons achten, terwijl we eerst met ons veertienen op de stokken zaten.
Zou Zora al op een stok kunnen zitten? Wendelmoed kon dat al toen hij zo oud was als Zora nu is, maar in het hok waar Pippa en Zora nu wonen is geen stok.
Bij Desiree in het hok wel.
Ach, anders kan Pippa met Zora eerst een tijdje op het plateau in de bodembedekking gaan slapen, dat doen zij nu in het broedhok ook.


Zo ziet u maar, voor elk probleem is er een oplossing.
En nu maar afwachten hoe Ma Tok dit allemaal gaat regelen.

3 opmerkingen:

  1. Ik snap er geen bal van, van die overpeinzingen van mevrouw Ma Tok !?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raakt u in de war met de namen, meneer Felix? Dat komt meer voor op uw leeftijd.

      Verwijderen
  2. Leuk experiment: Alle deuren opengooien en kijken wie waar wil overnachten? Of is dat een heel slecht idee?

    BeantwoordenVerwijderen