maandag 27 juni 2016

Arme Zora


Zora:
Ik begrijp niet wat er aan de hand is met mama Pippa.
Ze blijft de hele tijd boven in het hok zitten, waar we anders alleen maar naartoe gingen om te slapen.
Pippa blijft de hele tijd in het nachthok zitten
Ze zit daar maar met haar vleugels een beetje uitgespreid. En als ik in haar dons wil kruipen als het nacht is geworden vindt ze dat eigenlijk niet eens goed. Waarom doet ze opeens zo raar? Ik vind er niks aan zo, ik blijf ook maar boven overdag, alleen als Ma Tok lekkers komt brengen en ze dat in de ren gooit voor ons ga ik naar beneden.
Mama komt dan soms ook mee, maar gisteren bleef ze gewoon boven zitten, ook toen er lekkers lag. Ik ben toen maar alvast begonnen met eten, maar gezellig was het niet.
Pippa op de hand van Ma Tok
Ma Tok vond het ook vreemd dat Pippa niet naar het lekkers toe kwam.
Zij haalde het dak van ons nachthok af en ze tilde Pippa eruit. Toen Pippa een beetje boos reageerde zei Ma Tok tegen haar dat ze niet zo gek moest doen.
Ze zei ook dat Pippa eerst mij moest grootbrengen voordat ze weer broeds kon worden, maar mama Pippa luisterde niet naar haar.
Toen Ma Tok haar beneden bij mij in de ren had gezet ging ze wel wat eten, maar ze vertrok toch vrij snel alweer naar boven. Ik ben nog een tijdje alleen beneden gebleven, maar daar was niet echt iets te beleven.
Zo kan ik natuurlijk nooit mijn
Eén van de kuikens van vorig jaar bovenop de etensbak
lolletjes met mama gaan uithalen.
Ik heb één keer geprobeerd op haar rug te springen toen ze in het nachthok zat, maar toen werd ze heel boos en begon ze vreselijk tegen mij te schelden.
Tja, dat was helemaal niet lollig, dus toen ben ik maar heel braaf naast haar gaan zitten. Maar dat is toch geen leven voor een kuiken, dat moet zijn pootjes strekken en rennen.
Ma Tok kwam een paar keer kijken en ze zette Pippa telkens beneden in de ren.
Pippa werd ook al boos op Ma Tok, maar die trok zich daar niets van aan. Ze heeft gezegd dat als Pippa morgen weer de hele dag boven wil zitten, ze de trap naar boven gaat sluiten, zodat Pippa niet meer naar boven kan.
Dan moet ze wel in de ren blijven en dan kan ik misschien weer een beetje met haar praten en wat geintjes uithalen.
                                                                               Ik weet niet wat mama bezield, u wel?

2 opmerkingen:

  1. O nee, ze lijkt wel weer broeds. Arme Zora, het wordt tijd dat hij/zij bij de anderen kan. Hoe lang duurt dat nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt hoog tijd om eens een kipsycholoog te consulteren!

    BeantwoordenVerwijderen