zondag 24 april 2016

Dood en leven

Ma Tok: 
Op mij rust de droeve plicht u mee te delen dat Vera gisteren helaas is overleden.
Ondanks de goede zorgen heeft zij het niet gered.
U begrijpt dat de hele familie Tok in diepe rouw is gedompeld, vooral Vita heeft het erg moeilijk.
Ik zal een in memoriam voor haar schrijven zodra de tranen niet meer over mijn gezicht stromen als ik aan haar denk.

En er zijn nieuwe zorgen in de Tok-familie: één van de Geertruien is ziek. Zij zit nu op de plaats van Vera. 
Ook met haar gaat het niet erg goed. Wij vrezen het ergste.

Maar: er is ook blij nieuws: op de sterfdag van Vera is er nieuw leven gekomen in de familie Tok.
Kijk morgen voor meer nieuws.

5 opmerkingen:

  1. Zeker heel droevig nieuws. Lees met tranen in mijn ogen dit bericht. Wat misschien een beetje troost biedt, is dat ze nog een tijd een mooi en geweldig leven heeft geleid in de Tok tuin. Maar veel sterkte met alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat verdrietig nou! Jammer dat de intensieve zorg niet heeft geholpen, maar het staat vast dat jullie alles hebben gedaan om Vera te redden. Helaas mocht het niet zo zijn.
    Maar nu dus Geertrui? Ook ziek? Zelfde verschijnselen? Wat is er aan de hand???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar om te lezen Ina. Veel sterkte met het verlies van Vera.Ze heeft gelukkig een heerlijk kippenleven bij jullie gehad in de tuin waar ze lekker kip heeft mogen zijn.
    Ik duim dat Geertruitje weer snel opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gecondoleerd Familie Rus met dit enorme verlies.
    Volgens de grote katholieke volksschrijver Gerard Reve bestaat er zoiets als een dierenhemel, waar tokbeesten ook welkom zijn.
    Zulks biedt troost.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, wat verdrietig dat Vera het ondanks dat je haar zo intensief behandeld en gekoesterd hebt, het niet heeft gered. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen