woensdag 13 april 2016

Kuifspeldjes


Desiree:
Weet u het nog? Dat ik bloed in mijn nek had omdat ik in mijn kuif was gepikt?

Desiree in het oude hok met haar verwondingen
Ma Tok heeft mijn wonden toen ingespoten met blauwspray, zodat mijn kuif paars was geworden. En toen moest ik in het oude hok wonen.
Eerst kwam Keetje mij gezelschap houden, later zat Odette een poosje bij mij en pas heeft Vera ook nog een nachtje bij me gelogeerd.
Dat was allemaal best gezellig, maar het duurde wel erg lang voordat Ma Tok mijn kuif voldoende dichtgegroeid vond om mij weer in de tuin los te laten bij de anderen.
Toen ik aan haar vroeg wanneer dat nu eindelijk eens ging gebeuren zei ze dat ze een
Desiree met speldjes in haar kuif
plannetje had, dat ze die avond wilde uitvoeren.
Ik wilde natuurlijk weten wat dat voor een plan was, maar Ma Tok zei dat ik dat maar moest afwachten. En toen zat er niets anders op voor mij dan maar weer een hele dag in het hok door te brengen.
De anderen kwamen wel regelmatig langs voor een praatje, maar ik wilde maar één ding en dat was: ERUIT!

Toen het eindelijk avond was geworden kwam Ma Tok mij uit het hok halen.
Ik werd meegenomen het mensenhuis in, naar boven.
Daar zette Ma Tok zich met mij op haar schoot op een stoel en
Desiree met haar kuifspeldjes
toen moest ik heel stil blijven zitten van haar.
Dat was niet gemakkelijk, want ze zat de hele tijd aan mijn kuif te trekken en te prutsen. Eindelijk was ze klaar.
Toen moest ik ook nog op de foto en daarna ging ze mij weer naar beneden en naar buiten brengen. Ze liep echter niet naar het oude hok, maar naar ons nieuwe huis. Ze zette mij daar op de stok naast Nadine, die al lekker zat te slapen.
En wat er toen gebeurde begreep ik niet helemaal.
Dat kwam omdat ik zo moe was geworden van al dat gedoe dat ik vrijwel meteen in slaap viel.

Ja, ik ben ook niet meer de jongste, de jaartjes gaan toch tellen zo langzamerhand.
Hoe het de volgende dag ging hoort u een andere keer.

2 opmerkingen:

  1. Wat fantastisch dat tokvlederbeesten ook in het Russisch met menschen kunnen kukele kukelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En is het nu helemaal klaar met die kuifpikkerij?

    BeantwoordenVerwijderen