zaterdag 14 november 2015

Het oog wil ook wat


Laza Rus:
Hebt u ze gezien?  Mijn door Ma Tok kaalgeknipte hennen?

Desiree
Yvette




















Ik begrijp best dat zij het voor hun bestwil doet, maar ik zit er wel mooi mee.
Het oog wil ook wat en mijn oog krijgt op het ogenblik alleen maar een kale kont en een verknipte kuif te zien. Het zou je toch de lust ontnemen, zegt u nu zelf!

nog keuze genoeg?
U vindt dat ik nog genoeg mooie hennen over heb? Tja, zo kun je het ook bekijken.
Maar als je eenmaal gewend bent dertien mooie kippen tot je beschikking te hebben en er komt ineens zo'n mishandeld beest langs schaatsen, dan zie je alleen de lelijkerds nog maar, dat kan ik u wel vertellen.

Laza in het voorjaar
Gelukkig is het herfst en geen voorjaar of zomer, want dan zou het echt vreselijk voor mij zijn geweest. Ik weet niet of ik het dan overleefd zou hebben. Dus het is maar te hopen dat die veren weer snel aangroeien.
En anders moet Ma Tok er iets op verzinnen, zodat ik die lelijke kale plekken niet telkens zie.
Misschien kan zij er iets overheen doen. Bij Yvette zou dat wel problemen geven, zij kan moeilijk een broekje aan krijgen. Dan zou zij niet meer kunnen ... eh ... poepen.
En geen eieren meer leggen.
Een rokje dan?
Dat zou geen bezwaar zijn.
Misschien wil Yvonne dat dan ook wel. Het zal hen vast charmant staan.
En voor Desiree een hoofddoekje, dat zou haar een keurige dame maken.
Ik zal het aan Ma Tok voorstellen.
Zij zal toch wel begrip hebben voor mijn probleem?
Zij is natuurlijk geen haan, ze hoort meer bij de hennen.
Zal ik het dan maar aan Pa Tok vragen? Die kan zich meer met mij vereenzelvigen.
Hij moet ze dan maar aan Ma Tok overbrengen, mijn wensen.
En nu ga ik snel de andere kant op, want ik zie in de verte Yvette aankomen.
Ik wil uit de buurt zijn voordat zij mij haar kale achterkant toekeert.

1 opmerking:

  1. Laza, Let nu maar even meer op de andere kippen. Die arme stakkers kunnen er ook niks aan doen! Jij wilt ook niet onder de luizen zitten. Toch? Pa Tok kun je wel inschakelen, maar of die verstand heeft van kippen rokjes?

    BeantwoordenVerwijderen