zaterdag 7 november 2015

Volle kuiven


Desiree:
Ik ben blij dat ik u kan meedelen dat mijn kuif weer mooi vol aan het worden is.

Desiree met haar weer mooie kuif
Ik heb al een tijdje geen staartje meer op mijn kop. Het voelt heerlijk vrij, zo zonder elastiekje. Ik heb gehoord dat de kleindochters van Ma Tok dat ook het fijnste vinden, losse haren. Maar van hun vader mogen ze dat niet als ze naar school gaan, anders hangen die haren steeds voor hun gezicht.
En tijdens het eten moeten ze ook een staart maken op hun hoofd, anders hangt alles in hun bord.
Dat kan ik wel begrijpen, maar ik kan ook navoelen dat die meisjes een elastiekje op hun hoofd minder fijn vinden dan lekker alles los.
Hun haren zijn wel veel langer
de Geertruitjes zijn ook weer uitwisselbaar
dan mijn kuifveren, dus bij hen is een beetje regulering harder nodig dan bij mij.
Maar goed, ik had het over mijn eigen kuif, die weer lekker is bijgegroeid, al zie je nog steeds een klein kaal plekje. Dat zal wel zo blijven, denk ik, die veren zijn vast te vaak weggepikt door de andere hennen. Of door de veerluizen, dat kan ook.
GeertRui (hihihi, ik moet nog steeds een beetje lachen om die toepasselijke naam) krijgt ook weer een mooi kuifje.
En haar staartveren groeien ook weer lekker bij.
De druppels van Ma Tok hebben goed geholpen.
Het is alleen jammer dat we de beide zussen nu weer niet meer uit elkaar kunnen houden, maar dat is een kleine bijkomstigheid. Ze zien er wel veel beter uit zo.
En nu hopen wij, kuifkippen, maar dat die nare veerluizen voor eens en voor altijd zijn uitgeroeid.
Dan blijven onze kuiven mooi en hoeven wij geen staartjes meer op onze koppen.
Want zeg nu zelf: een staart hoort van achteren te zitten en niet bovenop aan de voorkant.

2 opmerkingen:

  1. Wies van der Plas8 november 2015 om 17:21

    Het zijn net mietjes die wollige hoofden zeg maar.
    Je maakt van een sierkip toch geen breiwerkje ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent nu ook weer veel mooier, Desiree!

    BeantwoordenVerwijderen