vrijdag 13 november 2015

Kapsalon?


Yvonne en Yvette:
Op de foto hierboven staan wij samen nietsvermoedend te eten van het heerlijke ei-voer.

Yvonne en Yvette (rechts, met aangekoekte achterkant) 
We wisten toen nog niet dat Ma Tok een algehele luizen-inspectie zou gaan houden die avond.
Toen zij Desiree had bijgeknipt, zowel de zijkanten als de bovenkant van haar kuif, keek zij ook meteen alle anderen na op kriebelbeestjes.
En ja hoor, de achterkant, of de onderkant, van Yvette was één grote vieze klont.
Yvette: Ma Tok nam mij mee het mensenhuis in en daar werd ik in de keuken in een lekker warm badje gezet met mijn eveneens vieze voeten.
Terwijl die voeten schoon weekten maakte Ma Tok met hetzelfde warme water de veren op mijn achterkant schoon. Het zat daar vol met ingedroogde poep. Nadat die was weggeveegd en -gespoeld zag Ma Tok dat er ook hele klonten neten om de
schone en kaalgeknipte achterkant Yvette
veren zaten, net als in de kuif van Desiree. Ze probeerde eerst die klonten los te weken, maar dat lukte helemaal niet.
Toen pakte zij haar schaar maar weer en ging zij ijverig aan het knippen.
Ik vond het warme voetenbad erg plezierig, dus ik stond best wel stil, al zeg ik het zelf, tijdens de hele operatie.
Eindelijk was Ma Tok tevreden over het resultaat. Mijn achterste werd nog lekker nagespoeld en afgedroogd en daarna mocht ik weer mee naar het kippenhuis.
Daar werd er ook nog anti-luis spray op mijn achterkant gespoten en toen werd ik weer op de stok gezet, naast Yvonne, die ongerust had zitten wachten op haar vriendin, die zo lang was weggebleven.
Yvonne: De andere kippen hadden al geslapen, maar zij werden een beetje wakker toen ik aan Yvette vroeg waar zij zolang geweest was en wat er allemaal was gebeurd.
Laza zei dat het nu eindelijk eens stil moest zijn en dat de dames Y en Y morgen alle tijd hadden om hun wederwaardigheden uit te wisselen.
Yvonne en Yvette: Tja, toen moesten wij natuurlijk braaf gaan slapen, want hij is de baas.
De volgende morgen hebben wij heel lang met elkaar gekakeld, net zolang totdat wij alles weer van elkaar wisten. Want zo hoort dat bij boezemvriendinnen.

Ma Tok: Wat Yvette niet vertelde is dat zij, toen zij weer naar beneden werd gedragen, mij helemaal onder poepte. Gelukkig hebben wij daar een wasmachine voor. 

4 opmerkingen:

  1. Ma Tok, ik heb nog nooit neten gezien bij de kippen. Hoe zien die eruit en waar zitten ze vooral?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw Wies, ik weet het niet zeker, maar als er hele klonten aan de veren kleven ga ik ervan uit dat dat neten zijn van de veerluizen, die de veren aanvreten.

      Verwijderen
  2. U bent toch niet zelf persoonlijk in de wasmachine gaan zitten, ma Tok? U heeft toch zeker wel een bad voor uzelf? Zo niet, willen wij wel even met de tuinslang komen, hoor! Dan mag u na een flinke schoonmaakspuitbeurt bijkomen bij de dichte haard met een klein glaasje van iets lekkers... of een kopje erwtensoep!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door uw aanbod zou ik bijna zeggen dat ik geen badmogelijkheid heb, mevrouw Katblad. Maar wees gerust, ik heb een prima douche tot mijn beschikking.

      Verwijderen