dinsdag 20 oktober 2015

Het beste medicijn


 Laza Rus:
Ik heb het er maar druk mee, met het troosten van Maria.

Wiske met op de voorgrond Maria

Gelukkig is Wiske nog te jong om te beseffen wat er is gebeurd en dat houden we maar zo.
Zij heeft er niets aan om alles nu al te begrijpen. Wie weet wat haar allemaal nog te wachten staat in het leven.
Ik moet wel zeggen dat mijn hennen me goed helpen bij het afleiden van Maria. Eerst was ik even bang dat zij er in zou blijven hangen, in haar verdriet, maar ze is toch flinker dan ik dacht.
Ze begint alweer een beetje uit zichzelf rond te scharrelen.
Wiske is een grote hulp geweest die eerste dag, toen Ma Tok het bericht van Wendelmoeds dood net had gebracht.
Ik wist niet wat ik zag toen ik haar met haar vleugel om haar moeder heen zag zitten. Zij wordt een geweldige hen, dat zie ik nu al.


Helga, de lieve wijze hen, voorbeeld voor alle kippen in de Tok-tuin


Misschien kan zij zich later meten met de wijze Helga, die hier vroeger woonde.
Ik heb haar nooit gekend, maar zij moet erg wijs en goed geweest zijn,
altijd kalm en lief voor iedereen.
En die wijze Wiske is dan MIJN dochter!

de Geertruitjes zijn verbaasd over hun opdracht
Ik geloof dat het zo langzamerhand weer tijd wordt voor iets leuks.
En wie kan dat beter organiseren dan onze gekke tweeling, de Geertruien?
Dus ik heb hen opgedragen om iets te verzinnen.
Zij keken helemaal verbaasd dat IK daarmee naar hen toekwam, omdat ik meestal degene ben die hen op hun kop geeft als zij zich weer eens hebben misdragen door iemand voor de gek te houden.

U mag het niet tegen hen zeggen, maar eigenlijk vind ik hun grappen over het
algemeen erg geslaagd, vaak kost het mij moeite om mijn lachen in te houden.
Maar ik moet hen natuurlijk wel een beetje in toom houden, anders is het eind zoek.
Ze weten soms niet echt wat nog wel kan en wat eigenlijk niet meer.
En nu ben ik erg benieuwd waar zij deze keer mee komen.
Ik hoop dat we dan weer eens heerlijk kunnen lachen met ons allen, dat is het
beste medicijn tegen verdriet.

1 opmerking:

  1. Wij verwachten niet anders dan dat Geer en Trui weer hun uiterste best zullen doen!

    BeantwoordenVerwijderen