zaterdag 24 oktober 2015

Vreemd gedrag (3)


Nadine:
Er gebeuren rare dingen hier in de tuin.
Hennen, die niet echt de beste vriendinnen waren, zoeken elkaar op en staan te smoezen.

1 of 2 Geertruien?
En Keetje, die eigenlijk meestal in haar eentje aan het scharrelen is, probeert duidelijk aan te pappen met die twee vreemde vogels. Of ik daarmee duiven bedoel? Nee, ik heb het over de Geertruien.
Ik begrijp er niets meer van. Odette is opeens dikke vriendinnen met Desiree, terwijl ze de laatste tijd vaak met mij samen liep te scharrelen.
Met haar kon ik altijd goed kakelen, zij denkt na over de dingen.
Zal ik dan maar met Pippa gaan optrekken? Dat deed ik ook
Nadine in gesprek met Pippa
voordat zij weer broeds werd, en dat is nu toch over.
En Maria en Wiske zitten nog steeds vaak bij elkaar.
Alleen is ook maar alleen, ik vind daar niets aan. Ik vind het fijn om een vaste vriendin te hebben. Toen ik zo een poosje had lopen denken ben ik naar Pippa gegaan. Ik heb natuurlijk eerst gevraagd hoe het met haar ging, ze heeft tenslotte een rare tijd achter de rug, met die broedsheid.
Pippa zei dat het uitstekend met haar ging, maar dat ze vond dat het wel was veranderd in de Tok-tuin sinds haar broedsheid.
Toen ik haar vroeg wat ze daarmee bedoelde zei ze dat de verhoudingen helemaal waren
Keetje
veranderd.
Zij had het dus ook gemerkt.
Wij praatten hier een hele poos over en ik zei dat ik blij was dat zij het met mij eens was.
Ik had namelijk het gevoel gehad dat ik ergens buiten gehouden werd, omdat de andere hennen allemaal in groepjes van twee aan het fluisteren waren.
En ik was ook even bang geweest dat zij het allemaal over mij hadden gehad. Pippa zei dat dat zeker niet waar was, volgens haar ging het over Keetje, die steeds bij de tweeling rondhing. Wij besloten toen om de andere Chabo's, zijnde Odette en Maria, bijeen te roepen om deze kwestie te bespreken.

Wiske mag daar natuurlijk ook bij zijn, zij is tenslotte ook voor de helft een Chabo.
Ik ben benieuwd wat Odette te vertellen heeft over haar plotselinge vriendschap met Desiree, die toch bij de kuifhoenders hoort.
Wel spannend, dat er hier van alles aan het gebeuren is.
Het is eigenlijk nooit saai in de Tok-tuin.

4 opmerkingen:

  1. Graag opheldering:
    Wat is dat gele, halve ding op foto 1?
    En wat zijn die witte kledders op de laatste foto?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gele halve ding is het kontje van een gele paprika en de witte "kledders" zijn de resten van de stukjes bloemkool, die de familie Tok heeft verorberd.

      Verwijderen
  2. Dan is het goed... Dank u wel!
    Oh, een PS-je nog:
    eet de familie ook lof? Wij hebben namelijk wat ruim ingeslagen en vinden 1 x lof eten leuk genoeg.
    Graag horen wij van u.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als u met "de familie" de familie Tok bedoelt: die zijn gek op lof en zij zouden graag de resten van uw inslag naar binnen snavelen.

      Verwijderen