dinsdag 28 oktober 2014

Help!

Odette vertelt
droevige Vera
droevige Vita
Ik ben nog niet helemaal blij met hoe het gaat met Vera en Vita. Ze zien er prima uit wat hun verenpak betreft en ze zijn ook niet meer zo mager en bang, maar ze kijken nog steeds een beetje bedroefd. Niet de hele tijd, maar nu en dan zie ik dan de een en dan de ander staan staren in de verte en dan hebben ze zulke bedroefde ogen. Ik kan daar niet zo goed tegen en dus ben ik op hen afgestapt om te vragen hoe dat komt en hoe het nu echt met ze gaat.
Hier volgt het interview dat ik met ze had.
Odette: Jullie zien er nu mooi en gezond uit en jullie lopen lekker te scharrelen door de tuin; hoe komt het dan dat jullie soms ineens weer zo droevig kijken?
 Vera: Dat komt omdat we dan denken aan hoe het was in die schuur en dat wij het nu zo goed hebben hier.
Vita: Ja, en dan denken we aan al die kippen, die nog steeds zo'n rotleven hebben, daar worden we dan droevig van.
Odette: Dat begrijp ik, maar de mensen van Red een legkip kunnen niet alle legkippen redden, dat snappen jullie toch ook wel?
Vita: Ja, natuurlijk, maar daarom zijn die andere kippen nog wel zielig.
Vera: Wij zouden zo graag al die kippen willen redden, daar zijn we over aan het piekeren.
Odette: Zijn jullie een plannetje aan het uitbroeden?
Vera: Dat zouden we graag willen, maar tot nu toe komen er niet echt goede ideeen naar boven.
Vita: heb jij soms een idee, Odette?
Odette: Nee, maar we kunnen het aan de vrouw vragen, die weet veel meer dan wij, als er iemand een idee kan krijgen is zij het wel.
Vera: Dat lijkt me een goed plan.
Vita: Dat gaan we doen.
Vera en Vita bij aankomst
Vera en Vita bij aankomst
En ik heb het aan de vrouw gevraagd en zij heeft beloofd om alle mensen, die deze verhalen over de familie Tok lezen, te vragen om wat te doen aan dit probleem. Natuurlijk kan niet iedereen kippen in zijn of haar tuin nemen, veel mensen hebben niet eens een tuin of maar een heel kleintje. Die mensen kunnen misschien wat geld geven aan Red een legkip, dan kunnen de vrijwilligers meer kippen vrijkopen. Daarom nog een keer de zielige foto's van Vera en Vita toen ze hier net aankwamen en het adres van de stichting Red een legkip: www.redeenlegkip.nl. En als u denkt dat het een druppel op een gloeiende plaat is, bedenk dan dat de paar vrijgekochte kippen daar heel anders over denken.


2 opmerkingen:

  1. Wat zien Vita & Vera er ontzettend goed uit zeg! Wat zijn ze in korte tijd veranderd.
    Goed plan om wat over te maken voor de zielige kippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Legbatterijen moeten gewoon verboden worden!

    BeantwoordenVerwijderen