maandag 28 september 2015

Eierfeestje?


Odette:
Ik hoorde Yvonne en Yvette samen smoezen over een klein lichtbruin eitje.
Pippa tijdens het leggen van haar eitje
Ze hadden het kapot gemaakt en opgegeten.
Wat dom van hen, dat mag niet van Ma Tok, dat weten ze nu toch wel zo langzamerhand?
Ik denk dat het komt omdat Vita steeds eieren legt met slappe schalen, die zijn dan al stuk gegaan door het in het legnest vallen. Eigenlijk vallen ze niet eens, want Vita zorgt wel dat ze vlak boven de bodem van het nest is als haar ei komt, maar omdat de schaal zo zwak is breekt hij al als je ernaar kijkt, zou je kunnen zeggen.
Maar Yvonne en Yvette keken een beetje schuldig toen ze naar buiten kwamen na het
Yvonne en Yvette, de 2 ondeugden na hun illegale maaltijd
verorberen van het eitje, dus ze weten best dat het niet mag. Maar even later, toen ze wéér uit het huis kwamen, hoorde ik hen opgewonden kakelen over nóg een klein bruin eitje.
Ze zouden toch niet....?
Nee, dat kon ik me niet voorstellen.
Maar ik ging toch kijken en er lag in hetzelfde legnest waar de resten van het kapotte eitje lagen nóg een klein lichtbruin eitje. Gelukkig, het was nog heel.
Ik wist niet dat er behalve Pippa nog één van ons chabo's aan de leg was. Wie zou dat zijn?
Ik niet, dat wist ik in elk geval zeker. En Maria ook niet, haar
was het tweede eitje van Nadine?
eitjes zijn lichter.
Die van mij ook, maar ik wist gewoon toch al zeker dat het eitje niet van mij was, omdat ik geen ei had gelegd vandaag.
En gisteren ook niet, maar daar gaat het nu niet om.
Nadine dan?
Dat zou kunnen en eigenlijk was zij de enige mogelijkheid.
Of het zou zo moeten zijn dat het eitje van ...Wiske zou zijn.
Wiske, nu al aan de leg?
En dan had zij daar niets over gezegd tegen ons?
Dat zou dan wel vreemd zijn, het is toch een belangrijke gebeurtenis in je leven als je je eerste ei legt.
Maar misschien had ze het wel aan haar broedmoeder verteld en omdat het haar eerste was nog niet aan ons?


Wiske: al aan de leg?
Ik ga het straks even aan Maria vragen, als ze alleen is, want als het echt waar is, dan komt er een feestje. Hé, hadden Yvonne en Yvette het ook niet net over een kippenfeestje? Zouden zij er meer van weten? Nu word ik wel heel erg nieuwsgierig!

4 opmerkingen:

  1. Alle kippen(feestjes) verder op een stokje en daargelaten, maar kunnen wij, Ma Tok, een keer een heel scherpe dichtbij foto krijgen van Nadine?
    Want wij vinden haar namelijk toch zo prachtig mooi! Als er een verkiezing zou zijn van Miss Tok 2015, zouden wij beslist voor haar kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal mijn best doen, mevrouw Katblad, maar Nadine vindt het helemaal niet fijn om gefotografeerd te worden. Zij zou dus geen goed fotomodel zijn. Maar mooi is ze inderdaad.

      Verwijderen
  2. Het zou best kunnen dat Wiske al legt. Wilhelmina legt trouw om de dag een eitje! Gelukkig wel netjes in het hok, nu. Die meiden zijn er gewoon snel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat, legt dat kleine ding nu al eieren?

    BeantwoordenVerwijderen