maandag 7 september 2015

Nieuws over Wendelmoed


Maria:
Mijn dochter Wiske had er pas nog over.
Wendelmoed bij zijn verhuizing uit de Tok-tuin
Dat het al weer een tijdje geleden is dat we iets hebben gehoord over Wendelmoed, Wilhelmina en Xara.
En nu vertelde Ma Tok dat mevrouw Wies precies daarna een bericht over hen had gestuurd. Met foto's nog wel.
Dus nu kan ik u mijn kinderen weer eens tonen, ja, en er zelf ook van genieten natuurlijk.
Het gaat heel goed met allemaal, zei mevrouw Wies.
Wendelmoed kraait al lekker, zelfs harder dan de vorige haan. Gelukkig heeft dat nog geen klachten van buren opgeleverd. Die Wendelmoed boft maar, hier mag Laza maar mondjesmaat zijn
Laza Rus kraait
mooie stem laten horen.
Gelukkig kraait hij flink op de tijden dat hij mag.
Ik denk wel eens dat hij anders zou ontploffen, van al die ingehouden kraaien, die er eigenlijk uit moeten.
Hij doet het ook wel als wij nog in het huis zitten, maar dan klinkt het toch niet zo fraai als buiten. In het huis wordt het gedempt door de muren en het dak en eigenlijk is dat zonde.
Maar we zouden het over de kinderen hebben.
Wendelmoed wordt al aardig de baas, al slaapt hij nog steeds samen met Wilhelmina, Witje en Xara in het aparte hok. Het lijkt of hij zijn eigen harem heeft daar, maar dat is maar schijn,
Wendelmoed kraait koning
zegt mevrouw Wies.
Als er lekkere hapjes worden uitgedeeld is hij er als eerste bij om daarvan te eten, hij pikt zelfs Salmiak aan de kant en zij was altijd de baas. Ze protesteert nog wel met een luide "TOK", maar ze gaat toch voor hem aan de kant. Sinds kort heeft Wendelmoed iets nieuws ontdekt: er staat een rekje in de tuin, daar gaat hij bovenop zitten en dan kraait hij dat het een lieve lust is en hij bekijkt zijn koninkrijk als een echte vorst!
Ik ben trots op mijn zoon en toen ik het verhaal van mevrouw Wies aan Laza vertelde was hij het roerend met mij eens dat Wendelmoed een waardige zoon van ons samen is. Hij lijkt bovendien qua uiterlijk sterk op zijn vader, dat is duidelijk te zien op de beide foto's hier boven.
Over de meisjes vertel ik een volgende keer. Of Pippa moet weer in staat zijn aan iets anders te denken dan aan te bebroeden eieren, dan mag zij het doen.

2 opmerkingen: