dinsdag 22 september 2015

Wilhelmina en haar fratsen (1)


Maria:
Ik heb nieuws van mijn dochter Wilhelmina.
Op de foto hierboven kunt u haar zien, ik weet niet meer welke van de twee kuikens zij is, zij is inmiddels al zo groot geworden dat zij niet meer herkenbaar is.

Wilhelmina (rechts) bij mevrouw Wies in de tuin.
Ze is nu bijna helemaal zwart geworden.
Mevrouw Wies vertelde een bijzonder verhaal aan Ma Tok.
En dat verhaal ging over mijn dochter, over Wilhelmina dus.
Zoals u weet woont zij samen met Wendelmoed en Xara bij mevrouw Wies.
Er wonen daar ook nog andere kipjes, maar die heb ik nooit gezien.
Ma Tok wel, die gaat nu en dan even kijken bij mijn kinderen en dan ziet zij natuurlijk ook de andere hennen van mevrouw Wies.
Maar nu het vreemde verhaal.
het hok waar Wendelmoed, Wilhelmina, Xara en Witje slapen
Mevrouw Wies kijkt elke avond of al haar kippen en Wendelmoed veilig  in hun hokken zitten. Daarin lijkt zij wel wat op Ma Tok. En op een avond kon zij Wilhelmina nergens vinden.
Ze zocht met een zaklamp haar hele tuin af, overal onder, in de struiken, in de bomen.
Maar nee hoor, geen Wilhelmina. Ongerust ging zij tenslotte naar binnen en ze kon bijna niet slapen omdat één van haar hennetjes niet veilig in haar hok zat.
De volgende morgen keek de man van mevrouw Wies in de tuin en hij zei tegen haar: "Ik geloof dat ik Wilhelmina zie zitten."
Mevrouw Wies vloog naar buiten en ja hoor, daar zat de kleine ondeugd, gewoon alsof ze nooit was weggeweest, van het kippenvoer te eten.

Mevrouw Wies was vreselijk blij, dat zult u begrijpen.
En ik ook, toen ik dat hoorde, want ik was ook bezorgd geweest over mijn kind.

2 opmerkingen:

  1. Ja, wacht maar af! Het verhaal is nog niet klaar! Het wordt nog veel gekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig dat Wilhelmina niet helemaal zwart is (zwarte kip), want anders was ze vast tijdens volle maan geel geworden. Hoewel, dan was ze wel weer makkelijker te vinden geweest! Pffff....

    BeantwoordenVerwijderen