vrijdag 26 juni 2015

Aan vervanging toe?


Laza Rus:
Ik ben ernstig verontwaardigd!
U begrijpt vast wel waarom.
Er wordt hier in de tuin gefluisterd dat ik te oud ben geworden om mijn hanentaken naar behoren te kunnen verrichten. Heb je nu ooit! De brutaliteit!

LazaRus in vol ornaat
Ik ben nog steeds viriel genoeg om al mijn dames tevreden te houden. Tenminste, dat dacht ik. Maar nu gaan er allerlei geruchten dat ik ze niet allemaal meer in de hand zou hebben.
En dat terwijl er eerst steeds werd gezegd dat ik veel te streng was voor mijn harem.
Je doet het ook nooit goed als haan!
Nu heb ik wat bedacht om alles weer op zijn pootjes terecht te laten komen. Ik ga vanaf nu heel streng optreden tegen alle insubordinatie.
Dan zullen we eens zien wie er aan het langste eind trekt.
Wiske een Suske?
En dan wordt er ook nog gezegd dat Wiske misschien een Suske zou zijn en dat zij, die dan een hij zou zijn, mij zou moeten helpen bij mijn taken. Belachelijk!
Alsof ik dat nodig zou hebben!
Bovendien: kijkt u nu eens naar die foto hiernaast.
Dat is toch geen haan?
Met zo'n vriendelijk gezichtje kun je toch niet kraaien?
Ik weet niet wie Ma Tok op dit idee heeft gebracht, maar volgens mij is het klinkklare onzin!
Het enige wat mij wel opvalt bij Wiske is dat haar veren erg mooi glanzen met een bijna groenige glans. En dat kan dan wel weer wijzen op het mannelijk zijn van een kuiken. Ikzelf heb ook van die mooie veren. Zou het dan toch waar zijn?
Dat Wiske een Suske is? En zou Ma Tok haar dan ook hier laten blijven in de Tok tuin?

2 opmerkingen:

  1. Rustig blijven, Laza. Komt tijd, komt raad. Heb je al gedacht aan het oprichten van een actiegroep?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Wiske ook echt een kippengezicht hebben, kan me niet voorstellen dat zij een haan is.

    BeantwoordenVerwijderen