vrijdag 19 juni 2015

De letter W



Maria:
Er is weer bericht gekomen over mijn zoon Wendelmoed.

Wendelmoed en Witje
Mevrouw Wies heeft ook weer een foto van hem opgestuurd naar Ma Tok, die ziet u hierboven. Wat is hij mooi, hè, mijn zoon!
Hij schijnt nog een beetje mensenschuw te zijn, maar als mevrouw Wies de kleintjes lekkers geeft kan hij het toch niet laten om daar naartoe te komen, zelfs als mevrouw Wies vlakbij is. Witje is absoluut niet bang voor mensen, zij komt meteen aanrennen als mevrouw Wies de tuin in komt.

Witje
Zij is een mooi kipje, ze is het wel waard om mijn schoondochter te worden.
En daar zal Wendelmoed ongetwijfeld voor zorgen.
Kijkt u toch eens hoe fier zij hier op de foto staat! Wat een mooie meid!
Misschien word ik zo nog een keer oma ook. Dat lijkt me helemaal geweldig. Mensen zeggen altijd dat kleinkinderen nog leuker zijn dan kinderen.
Ik kan me daar best iets bij voorstellen. In de eerste plaats hoef je voor kleinkinderen geen drie weken te broeden, dat wordt voor je gedaan door je dochter of je schoondochter. En in de tweede plaats hoef je ze niet op te voeden. Het is alleen wel jammer dat ik mijn eventuele toekomstige kleinkinderen niet kan zien, omdat ze niet hier in de Tok tuin wonen.

moeder Maria en dochter Wiske
Of het moet zo zijn dat Wiske een keer zou gaan broeden.
Maar nu loop ik wel een beetje op de zaken vooruit, geloof ik. Laat ik nu eerst maar blij zijn dat het zo goed gaat met mijn kinderen. Met Wilhelmina gaat het ook prima, hoorde ik.
En met Xara ook.
Zij is natuurlijk niet mijn dochter, maar het is toch fijn om te horen dat zij het ook goed doet, zij was nog maar zo jong toen ze hier wegging bij haar moeder Pippa.
Ma Tok heeft aan Pippa verteld dat het met haar dochtertje prima gaat en dat zij het erg naar haar zin heeft bij Wendelmoed, Witje en Wilhelmina.
En bij mevrouw Wies, natuurlijk.
Nu ik al die namen zo bij elkaar hoor merk ik pas dat het erg grappig is. Hihihihi.
Begrijpt u het niet? Alle namen beginnen met een W, behalve die van Xara dan, maar dat doet er nu niet toe, het gaat om het principe.
Dat wist u al, zegt u?
Had u dan ook al gezien dat de naam van mevrouw Wies ook met een W begint?
Mij valt het nu pas op en ik vind het erg lollig.
U ook, mevrouw Wies?

5 opmerkingen:

  1. Mevrouw Tok, dan zouden er bij u eigenlijk meer namen met een i moeten beginnen. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was helaas maar één kuiken met een I-naam (Innocentius), en dat bleek een haantje te zijn. Zodoende is er in de Tok tuin geen kip met een naam die met die letter begint.

      Verwijderen
  2. Wij wachten liever op Zonneschijn, Zacharias en Zwarte Riek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, Zwarte Riek, hoe komt u erop, mevrouw Katblad?

      Verwijderen
  3. Ja, al die namen met een W geven maar weer eens aan hoe goed de kipjes en haan bij mij thuis horen. Ik ben er zelf ook nogal tevreden over. We hebben er nog even over gedacht om Xara de naam Wara te geven, maar daar was ze het niet mee eens. Ze heeft deze naam nou eenmaal gekregen en ze is er wat trots op! Dus laten we het maar zo.

    BeantwoordenVerwijderen