vrijdag 12 juni 2015

Bericht van de kuikens


Maria:
Ma Tok heeft van mevrouw Wies nieuws gekregen over mijn twee naar haar verhuisde kuikens, Wendelmoed en Wilhelmina. Ik zag Ma Tok ook bij Pippa staan praten, zij zal wel hetzelfde nieuws gehoord hebben over haar Xara, die ook bij mevrouw Wies woont.

v.l.n.r. Wendelmoed, Xara, Witje en Wilhelmina in hun hok bij mevrouw Wies
Er waren ook foto's gekomen van de kinderen, zodat wij allemaal konden zien dat Ma Tok de waarheid sprak. Op de foto hierboven kunt u zien dat Wendelmoed de grootste is, of in elk geval dat probeert te zijn, door zich uit te rekken in de lengte, de hoogte en de breedte. Hoe hij dat doet begrijp ik niet, maar hij lijkt echt groter dan de anderen.
Op de volgende foto kunt u zien dat Wendelmoed zelfs opvliegt, om zo nog meer boven de rest uit te komen.

Wendelmoed is de BAAS
Hij maakt wel heel erg duidelijk dat hij de baas is daar.
We hoorden ook nog van mevrouw Wies dat Wendelmoed aan het oefenen is om zijn kraaien te verbeteren. Het klinkt nog erg schor, maar ik ben ervan overtuigd dat dat helemaal goed gaat komen, gezien zijn vader Laza, die het prima kan en zijn moeder Maria (ik dus) die ook aardig uit de hoek kan komen als zij dat nodig vindt (zie: "Als de hen kraait").
Als het ochtend is willen de hennetjes graag snel naar beneden in de ren, maar zij wachten netjes totdat mijn Wendelmoed daartoe het sein geeft.

Pippa is ook dankbaar
Ik ben mevrouw Wies erg dankbaar voor haar bericht en de foto's van mijn en Pippa's kuikens. En vooral voor haar goede zorgen voor onze kinderen.
Pippa voegt haar dank hier ook bij.
Dank u wel, mevrouw Wies!

4 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuke foto's!
    En die Wendel die daar helemaal fier zit te wezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja , het gaat erg goed! Ik heb besloten dat Wendelmoed gewoon zo mag blijven heten, ook al is het een hij! Die naam heeft iets heldhaftigs en dat verdient hij. Hij is de onbetwiste baas en ook al is hij voor Witje een stiefbroer, ze accepteert hem als de leider. Als ze bang is, kruipt ze onder hem weg, net als de andere hennetjes. Trouwens Xara en Wilhelmina blijven ook zo heten, ze zijn het nu al zo gewend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Luisteren ze zo goed naar hun naam ? ;)

    BeantwoordenVerwijderen