zaterdag 6 juni 2015

Uitgevlogen (1)



Maria:
Weet u het nog? Dat mijn kuikens zo klein waren als op de foto hierboven?
En nu zijn ze alweer zo groot dat twee van hen zijn "uitgevlogen".

Wendelmoed en Wilhelmina (vlakbij Maria) en de andere kuikens
Het gaat hier om Wendelmoed en Wilhelmina, die naar mevrouw Wies zijn gegaan gisteren.
Mevrouw Wies had een, door de dierenambulance gevonden, kuiken bij haar kipjes opgenomen. Dat kuikentje zat bij mevrouw Wies moederziel alleen in een hokje, de hele dag te piepen om haar moeder.
Dus belde mevrouw Wies naar Ma Tok of Wendelmoed en Wilhelmina al bij haar konden komen, om het andere kuiken gezelschap te houden.
Wendelmoed en Wilhelmina in de kattenmand
Ma Tok vond dit een goed idee en zij maakte een afspraak om mijn twee oudsten naar haar toe te brengen.
Gisterenochtend kwam ze met een kattenmand bij ons hok en zij pakte Wendelmoed en Wilhelmina. Zij kregen nog even de gelegenheid om afscheid van mij te nemen, maar die ondankbare kinderen vonden het veel te spannend allemaal en zij gingen blij in de mand zitten.
Ik riep hen nog na dat ze zich moesten gedragen en dat ze mij niet te schande moesten maken bij mevrouw Wies, maar ook daar luisterden zij niet naar.
Ze piepten wel ineens keihard
Wendelmoed en Wilhelmina bij het kleine witje
toen ze merkten dat ik niet met hen meeging in die mand, maar toen was het te laat.
Ma Tok droeg hen de tuin uit.
En de rest van het verhaal heb ik van Ma Tok gehoord, zij kwam, zodra zij weer terug was, tegen mij zeggen dat het prima ging met mijn kinderen, zelfs zó goed, dat zij ook Xara kwam ophalen om haar ook weg te brengen.
Het kleine kipje van mevrouw Wies was ongeveer even groot als Xara, en het leek Ma Tok beter dat Xara  nu meteen zou gaan dan pas over een paar weken.
Zij zou dan immers helemaal alleen moeten wennen aan alles daar en nu konden de kinderen
allemaal tegelijk kennis maken met de nieuwe situatie.
Dus ook Pippa moest er aan geloven, dat de helft van haar kuikens ging "uitvliegen".
Haar verhaal hoort u een volgende keer.

2 opmerkingen:

  1. Ach, even wennen dat ze weg zijn, lijkt me. Maar wel fijn voor het kleintje van Wies dat de anderen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We krijgen toch zeker wel later nog foto's te zien van de kleintjes als ze groot zijn geworden, he? Want we zijn erg benieuwd naar hun volwassen verenpak, kammen en lellen!

    BeantwoordenVerwijderen