donderdag 25 juni 2015

Allemaal kuiven?


Desiree:
Het is weer zover.
Er waren kleine nieuwe pennetjes aan het groeien op het kale plekje in mijn kuif.
En die pennetjes bevatten bloed.
Dus konden alle anderen het niet laten om daar in te gaan pikken en eraan te trekken.

Desiree met haar nieuwe staartje
Zelf kan ik er niet bij, dus ik heb er niet van mogen proeven.
Ma Tok zag bloed op mijn kop toen ze ons vanochtend uit ons huis liet. En toen heeft ze weer ingegrepen. Ze heeft de spuitbus met blauwspray uit de schuur gepakt, boven in het huis een blauw elastiekje gehaald en een doek om mij in te wikkelen tijdens de "operatie".
Ik probeerde nog te ontkomen toen zij mij wilde oppakken, maar ik ben niet meer de jongste, dus ook niet meer zo snel, zodat ze mij eigenlijk meteen te pakken had. Ik werd in de doek gerold en toen zat ik bij haar op schoot. Eerst kwam er blauwspray op de bloedplek, om het bloeden te stelpen en de wondjes te ontsmetten. En toen werden mijn kopveren bij elkaar gebonden met het blauwe elastiekje.
2 kuifjes, 1 met en 1 zonder staart
Waarom het een blauw elastiekje is? Dat weet ik niet, ik denk dat Ma Tok dat mooi vindt staan bij mijn verenkleur.
Ik moet zeggen dat ik blauw ook wel een mooie kleur vindt, dus dat komt goed uit.
Toen ik weer in de tuin werd neergezet kwamen alle hennen naar mij toe om te vragen wat Ma Tok met mij had gedaan toen ik daar zo op haar schoot had gezeten.
En natuurlijk kwamen ze ook kijken of er nog iets lekkers te snoepen viel op mijn kop.
Toen dat niet het geval bleek te zijn bleef alleen Keetje bij mij om samen met mij achter in de tuin te gaan scharrelen.
Dat vond ik erg aardig van haar.
Wij horen toch een beetje bij elkaar, we hebben allebei een kuif, al heeft die van mij nu een staartje en die van haar niet. "En de Geertruien dan?" vraagt u nu misschien.
Tja, die twee zijn een stel apart, die zijn met niets of niemand te vergelijken.
Dus dat doe ik dan ook maar niet.

4 opmerkingen: